Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Råd vid köp av minne


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Jag har just nu ett Kingston, 512MB DDR DIMM PC3200 CL2 HyperX-minne och tänkte köpa ett till i samma stil. Funderade på nåt i denna stilen: Kingston 512MB PC3200 400MHZ 2-2-2-5-1 Hyper-X(direkkopierat från sidan). Detta kostar 1089kr. Behöver lite råd för jag har hört att det kan vara lite kinkigt med att ha rätt lika minneskort.

Kan de två passa ihop? Kan jag ex. köpa ett 1024 MB kort och köra det ihop med mitt gamla om jag skulle vilja det? Tips om andra kort och lösningar är högst välkommet.

 

Tack på förhand!

//Nicklas

 

 

[inlägget ändrat 2006-01-21 12:43:39 av Nicke18]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska utnyttja dual channel så tror jag att du måste ha två eller fyra exakt lika dana minnen annars kan du nog blanda rätt mycket. Men tänk på att med dagens kraftfulla processorer så bli minnenas hastighet lätt den nya moderna flaskhalsen i datorns prestanda.

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Om du ska utnyttja dual channel så tror jag att du måste ha två eller fyra exakt lika dana minnen

 

Jag har då inte exakt likadana minnen men kör Dual och fungerar Perfekt!

 

Det man inte vet, har man ingen aning om.

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb 2x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 96

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då inte exakt likadana minnen men kör Dual och fungerar Perfekt!

 

Om man har tur så kan en viss blandning funka, men det är mycket pengar att chansa med.

 

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Okej, tack för dessa snabba svar. Jag hade inte just tänkt dual, bara hitta ett som passar tilldet jag har. Men då antar jag att det fungerar att köra ett 512MB och ett 1024MB med varandra. Vilket kan vara viktigt om man ska matcha? ska de ha samma PCxxxx nr? CLx? Nåt annat?

Jag har ingen überdator alls. Men jag gillar den som den är. En mkt stabil 1.80+ Ghz. Just nu 768 MB DDR varav jag vill byta mitt 256MB-kort mot ett bättre.

 

[inlägget ändrat 2006-01-21 14:11:22 av Nicke18]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Eftersom att det ÄR så SVÅRT att ge poäng så får du ett av mig *S*

 

Det man inte vet, har man ingen aning om.

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb 2x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 96

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har hittat tre stycken nu som jag står mellan men vill mest veta vad som är mest prisvärt och som inte är totalt kasst eller onödigt dyrt. Har hämtat dessa från komplett.se.

 

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB CL2 Non-ECC, (2-3-2-6-1) 1399kr

 

Kingston PC3200 HyperX DDR 512MB CL2 Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) 999kr

 

Kingston PC3200 HyperX DDR 512MB CL2 Non-ECC, (2-3-2-6-1) 635kr

 

Jag är rätt sugen på att ta det som är 1024mb så man kan få lite extra kräm i burken. Men som sagt är det prisvärt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Somsagt det beror alldelse vad du ska ha datorn till!

 

Är det bara att surfa, maila, redigera bilder, mm så duger det gått och väl med ett 512Mb!

 

Det man inte vet, har man ingen aning om.

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb 2x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 96

 

[inlägget ändrat 2006-01-21 16:14:40 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag uppfattade aldrig frågan angående vad jag skulle ha den till tidigare men eftersom jag tydligen missat att skriva det i min huvudpost så är det tänkt att jag ska kunna spela spel bättre. Spelar uteslutande World of Warcraft nu då jag får tid.

Jag tänkte givetvis behålla mitt 512 mb kort jag har och komplettera med ett nytt. Lutar åt 1024 mb kortet som jag kopierade i mitt förra inlägg. Osäker dock..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...