Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tips på moderkort till socket 775

Johan Mm

Recommended Posts

Hej!

Jag är i behov av ett nytt bra moderkort, men jag kan inte så mycket om det så jag vet inte vilket jag ska köpa. Jag redan ett bra ljudkort så det behövs inte. Jag ska även överklocka!Detta är min dator:

CPU: P4 560J (3,6GHz socket 775)

GPU: ATI x850xt pci-express

Minne: 512x2 (Dual Channel) DDR SDRAM

Hårddisken är SATA eller ATA nåt sånt.

Ja den infon borde väl räcka hoppas jag..

Tacksam för alla svar! Gott nytt år också! hehe

Hej

Vad har du för moderkort nu?

Inte för att jag har med det att göra men varför är du i behov av ett nytt?

GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb 2x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

Helren...

Det verkar som om du försöker slå Mij i antal inlägg på det här forumet. Istället för att ge konkreta svar och hjälpa den som skriver en fråga (om du ens kan...) ger du spejsade svar som forumet kan vara utan. Hoppa över frågor som du inte kan besvara och ge inte dumma kommentarer.

Om han skriver att han är i bohov av ett nytt, acceptera det och ge försvag i form av länkar istället för att fråga om det verkligen behövs. Det kanske har gått sönder.

Till frågan:

Du skriver inte vilken prisklass du vill ha det i. Det finns moderkort från 500:- till flera tusen...

Inte heller vilken formfaktor men jag förutsätter att du har ATX...

Här är moderkort med PCI-E:

http://www.dustinhome.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010087557 http://www.dustinhome.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010085345

http://www.dustinhome.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010087556

Motsvarande finns säkert på ngn annan affär. Dustin är inte de billigaste men de bästa...

Jag tycker iaf att Helren´s fråga är berättigad.

Trådskaparen skriver ju själv att han inte kan så mycket...kan ju vara bra att fråga varför han ska byta...beroende på hans svar...varför han vill byta så kan det vara lättare att hitta rätt lösning för just han.

Hej

Det moderkort jag har nu heter Fujitsu Siemens D1826-G och är ett märkesdatormoderkort utan överklockningsegenskaper och massa annat låst och så, sen så är det rätt så dåligt och långsamt. Formfaktorn är ATX föressten

Prisklassen jag hade tänk mig är ungefär 1500kr som mest. Jag har hört att P5GD1 PRO är bra, är det det?

[inlägget ändrat 2005-12-30 16:11:35 av Johan Mm]

Jag överlämnar till någon annan att svara på din fråga...vill bara göra dig uppmärksam på att eventuell garanti inte gäller om du bytar moderkort...och framförallt om du överklockar.

Det gör väl absolut ingenting att Helren skriver mycker? Jag tycker bara att det är trevligt...

------

P4 2,0GHz

1024 DDR 266

120+80 GB HD

GeForce 6600 GT

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...