Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spara favoriterna

jojonn

Recommended Posts

Hej!

jag vill säkerhetskopiera alla favoriter som jag har i min webbläsare, men kan jag göra det på ett lätt och smidigt sätt? eller måste jag kopiera en och en..??

Gör så här: Den här datorn-C:-Documents and settings- ditt namn-högerklicka på favoriter (stjärnan välj kopiera)..Sedan lägg den där du vill ha den..

Eller öppna Internet Explorer- arkiv-Importera, exportera, i ditt fall exportera favoriter till en plats där du vill ha favoriterna.

Uppdatera Mera :)

[inlägget ändrat 2005-12-29 16:14:19 av TalisMan]

Hej

Kör in dom på en diskett eller bränn dom OM du har möjlighet!

GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb 2x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

tack för svaret!

men det fungerar ju bara från internet explorer jag kör opera ibland också, finns det något liknande för Opera??

Hej

Det beror ju på vad du vill ha dom!

Back up program kan du exvis lägga över filerna på en Cd,Dd,Hdd eller liknade!

Iof så kan du kopiera till en annan Hdd också OM du vill!

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

Hej

Jag har aldrig testat Opera, men i Firefox ligger dom här

Documents and Settings, DITT ANVÄNDARNAMN, Application Data, Mozilla\Firefox\Profiles\9wz9sb7y.default

Där heter filen Bookmarks. Kolla ungefär där även för Opera, eller testa att söka på vad nu Opera kallar sina Favoriter.

Hej

Jag testade att ladda hem Firefox!

Och sedan kunde jag inte komma in på Pc Support efter detta??

Så det blev en systemåterställning och då fungerade det igen? Vad an detta??

Ha det!

Helren

Visst är det samma sak som att kopiera, men om man har filer långt ner i en struktur eller har olika typer av data så är valet lätt.

Jag använder backup programet för enkelhetens skull. Man väljer profil och trycker på en knapp.

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

Hej Helren

Jag använder Firefox och har aldrig haft några problem med att komma in på pcsupport. När du installerade, fick du inte då frågan om alla inställningar, lösenord mm skulle kopieras över från IE? Jag tillät det och satte sen FF som "default" webbläsare.

Det har funkat klockrent och tack vare funktionen i FF med Ctrl++ kan jag numera läsa vad det är jag skriver i dom här små rutorna, så antalet stavfel och liknande har minskat...

Hej bmhson OCH GOTT NYTT ÅR!

Nej denna fråga dök inte upp! Ska testa på ungarnas dator och se om det fungerar där!

bmhson Tycker du att denna är bätre än IE?

Ha det!

Helren

Hej igen

"bmhson Tycker du att denna är bätre än IE?"

Svar JA!

Ett problem som kan uppstå är att det finns en massa tillägg och varje gång det kommer en ny version kanske inte tilläggen finns färdiga ännu för den nya versionen.

Annars använder jag numera FF till 95%.

Det finns ett tillägg som heter IE view som gör att man kan säga till att en viss sida ska öppnas i IE i fortsättningen. Alltså kan man ha allt i samma bokmärkesmapp.

Jag tycker att du ska ge det en chans.

Jag kan inte minnas att jag hade några problem, men det var ju några versioner sen nu, som jag bytte. Kolla om du kanske måste logga in igen på pcsupport.

Jag är alltid autoinloggad.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...