Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3D-modulering


Chrille2

Rekommendera Poster

Du menar förstås modelleringsverktyg? ;)

 

Milkshape 3D är typ shareware, funkar bra för spelkaraktärer och andra enklare projekt.

 

HA (Hash Animation Master) är ett lågprispaket för modellering men främst animation av hyfsad klass, runt tusenlappen går det på vill jag minnas. Mkt prisvärt mao.

 

Ta en titt på Rhino, Amapi och lite andra trevliga dedicerade modelleringsprogram också förstås.

 

Kungen av polygon och Sub-D-modellerarna är självklart Modeler som är en del av Lightwave 3D 6.x. Runt 30kkr - mycket prisvärt det också ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för ett snabbt svar!

 

Vad jag vill är att kunna göra ganska avancerade modeller av olika saker i 3D.

Jag är nybörjare och skulle därför vara tacksam för ett lätt, billigt program.

 

Nån idé vad som skulle passa mig bäst?

 

Tack på förhand

Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du göra med dessa avancerade modeller? Till en spelmotor eller realtidssimulering? Bara som visualisering, eller ska de animeras också?

 

Eller är det stillbilder? Eller kanske komplexa animationer?

 

Ska modellerna bara vara rent tekniskt avancerade med esakta mått och fysiska proportioner (Poly/NURBS-modellerare) och ska de även kunna animeras helt korrekt enligt fysikens lagar?

 

Eller är det någon organisk modellerare (SUB-D/Splines) och/eller animationsverktyg du letar efter, för att animera flygande pingviner osv?

 

Mer info tack... HansW kommer väl att svara också hoppas jag, med lite tips åså :)

 

Varning för personliga åsikter i den här tråden också btw.. ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!