Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

moderkort/s-ata hd/windows


927

Rekommendera Poster

om jag köper ett nytt moderkort och hårddisk, får man då automatiskt med den lilla filen på diskett som behövs när man tryckt på f6 (för att hdn ska hittas så jag kan installera windows)?

 

det moderkortet jag ska köpa är asus p5v800, jag tänkte tanka filen men den filen som jag tror att det är finns inte där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alla moderkort som behöver drivrutiner till SATA.

Om det är som så att ditt moderkort behöver drivrutiner till SATA så bör dom följa med vid köpet...annars hade jag tvekat att köpa det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den inte följer med så borde man lätt kunna ladda ner drivrutinen från tillverkarens hemsida och lägga den på diskett själv. Men detta förutsätter självklart att man redan har en datorn med Internet.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

som jag skriver så finns den inte att ladda ner men jag tror att på cd skivan till moderkortet så finns det en fil som man kopierar över till diskett och då får man en drivardiskett

 

jag installera windows åt en släkting och flera månader senare så visa det sig att det det va på en sata disk... jag tror det va en samsung men har ingen aning om vad det va för moderkort

 

jag prata med en som jobbar i en datorbutik och han mena på att det är omöjligt för windows setupen att forsätta utan sata drivare.

 

jag tänkte jag skulle fixa med detta innan så jag kunde plocka undan den gamla datorn och allt som har med den att göra

 

[inlägget ändrat 2005-12-28 17:28:18 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Det är inte alla moderkortstillverkare som skickar med en diskett. Men det finns alltid en möjlighet att skapa en diskett från CD skivan som medföljer. Som du använder vid installationen (F6) av Windows.

 

Kör igång skivan i din gamla dator och leta efter något som heter "BOOTMENU" där kan du hitta just ditt chip, VIA eller liknande och sedan skapar du en diskett.

Väldigt enkelt.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

iaf så va raid inaktiverat i bios och eftersom jag inte skulle använda det så va det bara att installera som en vanlig IDE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...