Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ctrl+Alt+Delete vid start av datorn


TAL

Rekommendera Poster

Kan någon förklara varför jag plötligt får en ruta vid start av datorn som förklarar att jag av säkerhetsskäl måste trycka på Ctrl+Alt+Delete innan jag får upp inloggningsfönstret? Kan jag ta bort det?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr... Jag har en svensk home edition. Bland mina Administrationsverktyg (Administrative Tools) finns ingen Säkerhets mapp (Local Security Policy). Någon idé var intällningen "Interactive logon: Do not require CTRL+ALT+DEL" kan finnas då?

 

 

[inlägget ändrat 2005-12-29 19:50:08 av TAL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Hej,

jag har xp pro och jag kan ändra de om jag går in på start, kontrollpanelen sedan administrationsvertyg därefter lokal säkerhetsprincip, lokalaprinciper, säkerhetsalternatativ och dubbelklicka sedan på interaktiv inloggning: kräv inte att CTRL+ALT+DEL trycks ned där kan du ändra det, hoppas det är lika dant på home... lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Dessvärre verkar det som om Microsoft hittade på home versionen för att tvinga folk att uppdatera till pro. En massa grundläggande funktioner fattas. Bl a "lokal säkerhetsprincip" under administrationsverktyg. Möjligen kan man åt funktionen via register, men det vågar jag inte ge mig på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...