Just nu i M3-nätverket
Jump to content

påminnelser i outlook

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag fortsätter få påminnelser fast mötet är raderat från kalendern

Jag har råkat ut för ett irriterande problem i Outlook 2002. Ett möte i kalendern som redan inträffat, och som inte längre finns kvar i kalendern, genererar fortfarande en påminnelse varje gång jag startar Outlook.

När jag klickar på "Stäng" i påminnelserutan får jag följande felmed: "Påminnelsen kan inte stängas av. Du kan få fler påminnelser. Misslyckad klientåtgärd". När jag klickar på OK i rutan m. felmeddelande så kommer det upp en ny ruta med felmed. som säger: "Ett fel uppstod när påminnelsen [mötets namn] skulle tas bort. Åtgärden avbröts".

Även alternativen "Stäng alla", "Öppna" och "Viloläge" ger felmeddelanden av samma typ. Mötet ligger inte längre kvar i kalendern så det är väl inte så konstigt att Outlook inte "hittar" mötet, men VARFÖR fortsätter jag hela tiden att få påminnelser för mötet varje gång jag startar Outlook.

Är det någon som har en aning om vad detta handlar om? Mitt IT-stöd på min arbetsplats har det inte...Det är tydligen fler användare i nätverket som har samma problem.

Sitter alltså som användare i ett XP pro nätverk.

Med vänliga hälsningar

Erik

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...