Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spärra telefon


Danne8

Rekommendera Poster

Hej, hur ska man gå tillväga för att spärrar sin gsm telefon och hur lätt eller hur gör den andra parten för att spärra upp telefonen.

Trevlig sommar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spärra vad? IMEI-nummret?

Det är lätt att öppna igen.

 

 

..............................

 

"Live your dreams, not dream your life"

"Det man inte kan är bara att lära sig"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Danne8!

 

För att spärra din GSM-telefon får du ringa din teleoperatör. De spärrar din telefon.

 

Har du den stöldskyddsregistrerad så ringer du bara dit och anmäler att du till exempel fått din mobil stulen eller blivit av med den. De hjälper dig med polisanmälan också vidare.

 

http://www.sreg.com

 

...de har en sådan tjänst som jag själv har. Det kostar inte mycket heller och är värt det. De skickar hem dekaler som du kan sätta på din mobiltelefon. Sedan kan du stöldskyddsregistrera andra ägodelar också. Mycket bra tjänst!

 

Blir mobiltelefonen upphittad och inlämnad till Polisen så kontaktar de S-reg.com. Då kan din mobiltelefon komma tillbaka igen tack vare att du står som registrerad ägare hos S-reg.com.

 

Att spärra upp den borde väl bara vara omvänt. Du får väl vända dig till din teleoperatör. Jag har inte någon erfarenhet av det där. Tack och lov har jag inte råkat ut för stöld av min mobiltelefon.

 

/Stefan.E

 

 

 

**************************************************

Somliga har det. Andra inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spärra vad? IMEI-nummret?

Det är lätt att öppna igen.

Har kollat många program som påstår sig kunna ändra IMEInummret med en datakabel (nokia 61xx), men inget av dom funkar... att låsa upp telefonen går dock utmärkt. Vet du nåt program som fungerar för att ändta IMEI på nokiatelefoner?? Eller du kanske menade att en serviceverkstad gör det utan problem? :)

 

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste "flasha" EEPROM för att ändra IMEI-nummret.

 

 

 

..............................

 

"Live your dreams, not dream your life"

"Det man inte kan är bara att lära sig"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Hur lätt blir det att låsa upp telefonen, utifrån vad jag förstått är det bara imei-nummret som behövs låsas upp igen med någon utrustning, men detta nummer kan jag väl spärra igen efter en tid. Tackar för alla svar jag fått.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon skulle byta ditt IMEI-nummer blir det lite svårt för dig att spärra detta.

 

 

..............................

 

"Live your dreams, not dream your life"

"Det man inte kan är bara att lära sig"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...