Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

KONSTIGA SAKER SOM HÄNT PÅ SISTONE PÅ MIN DATOR


WALT DISNEYY

Rekommendera Poster

1. När jag skriver i Hotmail så hoppar markören från Textfältet till andra fält, så när jag skriver och tittar vad jag skrivit efter en stund så kan all skriven text vara i fältet där man skriver in mailadressen??? Någon som kan förklara??

2. Språkfältet ändras från SV (Svenska) till EN (Engelska), utan att jag har rört det, kan det ske automatiskt på något sätt eller är det någon utifrån t. ex en hacker som har kul???? Någon som kan förklara??

3. Egenskaper för aktivitetsfältet/flik Aktivitetsfältet/ bocken Lås Aktivitetsfältet ändras från förbocked till avbockad???? Kan det ske automatiskt på något sätt eller är det någon utifrån t. ex en hacker som har kul???? Någon som kan förklara??

4. 3 gånger har datorn helt plötsligt stängts av??? Jag har ställt in i säkerhetsinställningarna att systemet ska stängas av omedelbart om det inte går att logga säkerhetsgranskningen (denna inställning är alltså aktiverad i Lokala säkerhetsalternativ), kan det ha med det att gör att någon hacker vill in i min dator och ville vara så osynlig som möjlig bl.a. genom att stänga av loggningen av säkerhetsgranskningen??? Någon som kan förklara och ge tips på vad jag skulle kunna göra??

5. WDFMGR.EXE går inte att stänga av i Aktivitetshanteraren, jag får hela tiden felmeddelandet att ”Det gick inte att slutföra åtgärden. Åtkomst nekad”, är detta som det ska vara, jag menar det är ju ett program gällande Windows mediaspelaren version 10 och uppåt och den borde man ju kunna stänga av utan problem eftersom det inte är nödvändigt för systemet ju???? Någon som kan förklara och vad bör jag göra??

Detta hittade jag på nätet om denna process:

“wdfmgr - wdfmgr.exe - Process Information

Process File: wdfmgr or wdfmgr.exe

Process Name: Windows Driver Foundation Manager

 

Description:

wdfmgr.exe is part of Microsoft Windows media player 10 and above. This process decreases compatibility problems whilst the product is in use. This program is non-essential process to the running of the system, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.”

 

 

6. Bildskärmen stängs av hela tiden med ca 15-30 minuters intervall, om jag inte rör musen, trots att jag har inställningarna på skrivbord / högerklick egenskaper/flik Skärmsläckare/ vänta ”här är det inställt på 300 minuter”/klicka på inställningar/ Energiskema ”här har jag valt hem eller kontorsdator”/Inställningar för energischemat Hem eller kontorsdator/ Stäng av bildskärmen ”här är det inställt på ALDRIG”/ Stäng av hårdiskarna ”här är det inställt på ALDRIG”/Försätt i vänteläge”här är det inställt på ALDRIG”. Så hur kan då bildskärmen stängas av bildskärmen blir helt svart och lysdioden blinkar snabbt bredvid strömbrytaren för skärmen precis som när man stänger av datorn????

Någon som kan förklara?? Hackerintrångskoj eller???

7. Sen ca 6 månader tillbaka har datorn ej frågat efter lösenordsbyte trots att inställningarna är att datorn ska fråga om byte en gång per månad där frågan dyker upp två veckor innan det ska bytas, dessa inställningar är i Lokala säkerhetsinställningarna.

8. När jag testar TP TEST GÄLLANDE TCP och UDP så får jag error 2002 eller 2039 eller 0 ellr något annat, och funkar den vilket det inte gör så ofta de senaste dagarna så kan TCP sändningen vara mellan 0 till 1kb/ sekund medan mottagning är på ca 2.5Mb/s???? Gällande UDP får jag inte ens något resultat????? Någon som kan förklara vad det kan bero på och vad jag skulle kunna göra??

 

 

Jag har operativsystem Microsoft XP Proffesional jag har brandvägg Zone Alarm och en router, men observera de flesta av problemen jag nämnt har hänt den senaste veckan. Tackar för svar alla datorkunniga vi hörs.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med dom problem du verkar ha så kan jag bara rekomendera en fullständig formatering följt av en ominstallation av operativet.

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte mer än hålla med Clanledaren.

 

Att felsöka ett sådant system, dessutom utan att ha datorn sidan om sig, är nästan omöjligt.

 

Formatera och installera om.

Installera sedan uppdateringar, antivirus och brandvägg INNAN du kopplar upp dig mot Internet.

-----------------------------------------------------------------

 

Mail: Micke@mij.dnsalias.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...