Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt ljud från grafikkortet!


EmilDenStore

Rekommendera Poster

Hej

 

Mitt grafikkort började låta lite halvmysko häromdagen. Förrutom att fläkten låter som en orkan (inget ovanligt) så låter den konstigt när man startar ett spel (måste vara ett 3D-spel). Det låter ungefär som om det går höga strömmar genom någon krets. Det nästan knackar, fast på elektroniskt vis. Det låter inte så tydligt, men det är väldigt höga frekvenser så jag störs av det, dessutom låter det inte bra. För övrigt fungerar den som vanligt. Så här lät den inte när den var ny.

 

Problemet började efter jag hade formaterat om min dator och installerar nya drivrutiner till grafikkortet. Det var dock samma problem när jag testade de gamla. Har testat att ställa om uppdateringsfrekvensen. Vad ska jag göra? Grafikkortet är endast 2 mån. gammalt så jag har garanti kvar en längre tid frammåt. Jag har inte kört överklockat. Tempen har legat runt 50 c.

 

Mitt system:

CPU:P4 2.4Ghz

Grafikkort:ASUS V9999/TD GF6800 128 Mb DDR

Moderkort:ASUS P4S800D-X (tog en bra stund att lära mig det namnet ;))

Hårddisk:SG Baracuda 80 Gb

Nätdel:Q-tech 350W (standard-PSU, följde med lådan)

osv.

 

Bra svar poängsättes!

[inlägget ändrat 2005-10-28 07:59:27 av <=Xeon=>]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ett garanti fel, så ska det inte låta om du har riktig otur så håller grafikortet på att gå sönder.

har du dubel kollat att det är grafikortet? det kan ju ochså vara moderkortet.

 

HA det Experten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ganska säker från grafikkorte eftersom det bara framträder när jag kör 3d-spel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...