Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera skrivare


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

En äldre hp-skrivare la av utan någon påverkan. En ny skrivare, även den HP, går inte att installera- skrivaren fungerar men jag kan inte få datorn att förstå att skrivaren finns. Program installerade på datorn. Vad är felet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Jag vet ingenting om HP:s skrivare, men ibland är det viktigt att man gör saker i rätt ordning. Sätta på skrivaren och låta datorn upptäcka ny hårdvara först t ex. Läs bruksanvisningen ordentligt.

 

Jag har även varit med om att det fungerade först när jag hade stängt av antivirusprogrammet före installationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Precis som "bmhson" skriver bör du stänga av av-program innan installationen då det kan strula till det.

 

Eftersom du hade en gammal HP-skrivare innan måste du avinstallera drivrutiner + programvara till den innan du installerar den nya skrivaren.

Har haft ett par HP-skrivare och är den USB-ansluten brukar det vara att först stoppa i skivan med drivrutiner/program och sätta igång. Ungefär mitt i ombeds du sätta i USB-kabeln till skrivaren för att den ska kännas av och installationen fortsätter.

Men det följer alltid med en snabb-guide som du bör läsa igenom.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...