Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tangentbords fel

appekall

Recommended Posts

När jag startar datorn så fungerar inte tangentbordet. Om jag öppnar enhetshanteraren och avinstallerar tangentbordet, och sedan tar "lägg till ny maskinvara" så hittas tangentbordet igen, och därefter fungerar det som det ska.

När jag har startat om datorn så får jag samma fel igen.

Vad kan det här bero på?

Jag kör Windows XP Pro med SP2, senast uppdaterat med Windows Update tidigare idag. Inga virus eller spyware finns på hårddisken.

Kan det vara något med att drivrutinen laddas fel när jag startar datorn? Hur fixar jag det i så fall?

Tacksam för alla idéer och svar...

//Kasper

Det brukar gå att använda både xp:s integrerade drivrutiner samt tillverkarens egna. Försök t.ex. ladda ner drivisar från tillverkarens hemsida.

Finland har slagit nytt världsrekord i 3dmark05. 12483 poäng uppnåddes med hjälp av 2 Geforce 6800GT och flytande kväve.

Amd 64 3000+, MSI K8T Neo, 1GB DDR400, LG DVD+/-RW, Radeon X800 Pro (16P moddad), Maxtor 80GB HD, XP Home SP2

Nej tangentbordet är inte trådlöst... Det är ganska gammalt (1997...?) och tillverkades av företaget Dexxa, som nu har lagt ner. Det är ett helt "vanligt" tangentbord. När jag testade med ett nytt Compaq-tangentbord (2002) i morse så fungerade det utan problem.

Kan det vara så att XP har problem med äldre tangentbord...?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...