Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RAM minnet går ner till noll hela tiden senaste ve


WALT DISNEYY

Rekommendera Poster

RAM minnet går ner till noll hela tiden senaste veckan trots att CPU är ca 30-40% och ALLOKERAT ca 350 av 1249MB (detta kan man se i aktivitetshanteraren dessa siffror, gällande att CPU hela tiden går ner till noll ser man i ikonen för Memturbo som alltså automatiskt återställer CPU:n, det är bara det att det får memturbo göra varannan minut, det är ju konstigt, nu när jag skriver denna text ni nu läser så har problemet alltså förvunnit efter en hel veckas problem utan att jag gjort någonting??)??? Vad kan detta bero på?? Jag använder inga nya program utan kör de som jag i princip alltid brukar köra, men så helt plötsligt så strular det på detta sätt i en hel VECKA utan att jag kunde komma på vad orsaken kunde vara, nu funkar det som det ska igen utan att jag har gjort något. En annan konstig sak är att under PROBLEMVECKAN när CPU hela tiden minskade till noll (jag har ett program som återställer CPU men det är irriterande ändock) är att allting gick långsamt på datorn, t.ex om jag skulle öppna en mapp så kunde jag vänta i en hel minut?? Jag provade att testa TCP och UDP och då fick jag svaret att connection failed med följande tips att orsaken kunde vara brandvägg eller router, men jag har redan öppnat portarna i både router och brandvägg så det är det inte?? Så den som tror sig veta eller gissa på orsaken till detta konstiga beteende, hör av er, tackar i förväg tills vi hörs ha det allihopa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...