Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Grafikproblem med FS04 & CFS 3

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag har IL2PFm + PF, CFS 3, FS 2004, Falcon 4 AF.

Min dator 3.0 GHz P4, XT800X 256, Creative Audigy 2 Platinum, 1,5Gb minnne, Dell 1110 skärm

IL2 båda installationerna funkar perfekt, låga fps vid några enstaka tillfällen men de andra 3 spelen krashar efter någon minuts spel!

Jag får vertikala linjer över skärmen i de från den senaste bilden dominerande färgerna och antingen en kort, upprepad, ljudsekvens eller ett pip, efter någon minut stängs skärmen av men ljudet består.

Jag har upplösning och skärmfrekvens låsta till samma värden som skrivbordet och har provat med de upplösningar som finns tillgängliga men lyckas inte få spelen att funka!?

Har du installerat de senaste drivrutinerna till grafikkortet?

Har du även senaste DirectX 9.0c?

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

(För Win XP, annars gå till www.ati.com och klicka på Drivers/Software för andra OS)

http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

Ett annat tips är att försöka uppdatera spelen. Kolla efter patcher på respektive spels hemsida.

Guest idgadmin

Tack för ditt svar men jag har gjort det du föreslår, vad jag vet finns inga uppdateringar av cfs sedan 3.1 och den som finns till FS 04 heter fs 91upd. Efter dessa har inget hänt på den fronten. Vad gäller Falcon har jag uppdaterat, grafikkortet kör jag på senast uppdateringarna och efter kontroll omegas optimerade men inget hjälper!

Det konstiga är att IL2 serien funkar hur bra som helst och de få gånger jag haft problem med den har nån annan redan publicerat en fix!

För de andra 3 spelen verkar ingen spela dem eller ingen i de forumen verkar vara intresserade av att hjälpa till att reda ut problemet!

Jag har provat med att ändra inställningar i spelen, vad gäller FS & CFS i setupmenyerna men jag vet inte riktigt vad jag håller på med där eftersom det inte finns några bra beskrivningar av hur de olika parametrarna samverkar och man kan hamna bra snett!

Jag kollar alla förslag du eller nån annan kan komma med och om jag inte har provat så kommer jag att göra det, annars får jag väl lägga dessa spel på hyllan eller sälja dem! (Intresserad?)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...