Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programkrascher


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har fått ett problem jag inte begriper mig på. Jag har XP med SP2. Problemet är detta:

När jag i vilket program som helst, som inte är gjort av pyttemjuk, letar i katalogstrukturen och öpnnar en katalog där innehållet visas som "thumbnails", så stängs programmet. Alltså, om jag via Öppna eller Spara som råkar dubbelklicka på en katalog och denna visas som bilder kraschar programmet. Visas katalogen som lista är det inget problem. Har jag väl öppnat den i listform och sedan väljer bilder går det bra.

Vad tusan är det som händer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan uppstå om man har för lite RAM minne bland annat.

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det är nog där problemet ligger, datorn verkar ha slarvat bort lite RAM. Den skall enligt specen ha 512MB men redovisar bara 448. Så jag får väl ta tillbaka den till datorhökaren.

 

Men en följdfråga - på jobbet har jag en dator med W2K och där öppnas kataloger alltid som lista, oavsett hur jag lämnat dem. Finns det någon knapp att trycka på i XP som ger samma resultat? Det skulle i alla fall minska min frustration lite grann.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte datorn har slarvat bort något minne. Det låter snarare som om du skulle ha 64 Mb delat grafikminne eller liknande.

 

Eva

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar en mapp och först går till Visa-menyn och ställer in hur du vill visa filerna i mappen, så kan du sen gå till Verktyg-menyn/mapp-alternativ/visning och välja att inställningarna för mappen ska användas i alla mappar.

Ger inga garantier för att det verkligen fungerar, men det borde göra det.

 

Eva

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...