Just nu i M3-nätverket
Jump to content

virus/trojan? kommer inte åt vissa hemsidor

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej!

Sedan en vecka kommer jag inte åt vissa sidor, t ex hotmail, och MSN, Messenger med webläsaren. Jag ser inget av dessa sidor - det är som om de inte fanns, eller att det är något fel med mina anslutningar. Från andra datorer kommer jag lätt in på Hotmail tex.

Tidigare gjorde jag en virus koll med AVG antivirus och den rapporterade att jag hade en Trojan horse BackDoor.Small 15.BU filename: hvlscan.zip. Den lades i Virus Vault. Jag tog bort filen från hårddisken (la den i papperskorgen) vilket kanske var dumt. Hursomehelst i går formaterade jag om C: (inte där trojanen ursprungligen låg) och installerade XP igen, men samma problem kvarstår. Jag har gjort ny search med AVG och nu säger den att det inte finns något.

Jag gjorde en scan med Highjackthis och fick följande log file (jag ser inget konstigt i den)- jag är otroligt tacksam för hjälp!!!:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 16:23:26, on 2005-09-07

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.se/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\Program\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\Program\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [spyware Doctor] "C:\Program\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\Program\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\Program\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

jag har varken sp2 eller msn, kommer du inte till www.hotmail.com eller kan du inte logga in där?

vad står det när sidan inte visas?

funkar det med tex mozilla?

[inlägget ändrat 2005-09-07 21:48:52 av 927]

Guest idgadmin

Sidora funkar inte i någon webläsare, och

Jag får följande meddelande:

Sidan kan inte visas

Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...