Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabb fråga


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Halloj... funderar att köpa en ny dator med

AMD 64 processor på 2,2 Ghz... så ja undrar, vad motsvarar det i en 32 bitars processor? logiskt vore ju om de va det dubbla, men 4,4Ghz låter överdrivet...

 

Nån som har koll på läget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,2 GHz på en 64-bitars processor motsvarar 2,2 GHz på en 32-bitars. Men man kan inte jämföra på det viset.

AMD använder andra metoder för att öka processorns hastighet än att öka klockfrekvensen, därför kan 2,2 GHz processor från AMD Athlon 64 vara snabbare än en Intel Pentium 4 på 3,8 GHz.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

hmm.. okej

 

men om jag har att välja mellan en P4 på 3,8Ghz, och en AMD athlon 64 på 2,2 Ghz, så är alltså det bästa alternativet AMD'n då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du ha datorn till? AMD anses väl vara snabbare i spel, men jag skulle nog tagit Intels ändå. Om du har pengarna, för den kostar väl mer?

 

Angående klockfrekvenser vet jag att en AMD 64 3500+ 2,2GHz är drygt 50% snabbare än en Intel P4 2,0, enligt PC-Mark på mina datorer (CPU-testet)

 

 

[inlägget ändrat 2005-09-04 20:26:39 av ViIIe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...