Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort adresser i adressfält


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har ett problem. Jag vill använda funtionen "komplettera automatiskt". Jag har en del adresser som jag vill ta bort, jag har provat med att ta bort cookies, tillfälliga internet-filer och rensa tidigare men adresserna kommer ändå fram. Kan nån hjälpa mig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

klickar du rensa tidigare så försvinner ju tex alla adresser i dropdown listan under adressfältet!

 

det går nog rensa vissa typed url's i registret men användet du ett program för att rensa med så försvinner ju alla.

 

men varför skriva in adresser, går ju fortare att använda favoriter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jodå, det vet jag. Men nu är det som så att porrsidor lägger jag inte som favoriter precis och det är bla såna som jag vill ta bort!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jodå, det vet jag. Men nu är det som så att porrsidor lägger jag inte som favoriter precis och det är bla såna som jag vill ta bort!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

du fattar inte, skriver du tex www.shell.se så får du ju problem.

lägger du in shell som en favorit så behöver du ju inte skriva = inget problem.

 

sätt spara tidigare till 1 dag, ta bort mapparna tordag, onsdag osv och kolla dropdown listan så borde det problemet va borta. jag kan inte säga säkert eftersom jag inte skriver www osv.

 

sen så finns det ju program som rensar men dom rensar ju allt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Dropdownlistan är inget som helst problem att rensa, det är när jag ska skriva tex www.aftonbladet.se som problemet kommer. Alla adresser som ligger sparade nånstans som börjar på www.af... kommer då fram i dropdownlistan, det är dom jag vill ha bort. Har du tips på nåt program som fixar detta?

 

Favoriter använder jag ofta, har ca 100 st så den är jag väl bekant med och tycker är suverän!

 

Sen så finns det ju sidor man bara besöker en gång, tex www.sr.se/p1 och den lägger jag knappast i favoriter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jamen det är ju det som är kompletera automatiskt och inaktiverar du det så försvinner ju dessa förslag. går ju även att inaktvera förslag på webadresser men det funkar i tex google

 

dock så kan du tömma den listan under internet alt>innehåll>kompl aut men det gäller bara forumlär. det är ju om du skriver namn, adress osv på en websida.

dessa förslag som kommer upp är ju de sidor som du har besökt tidigare och har du inställt att du sprarar 5 dar så är det ju alla sidor som tex börjar på www.s som visas när du skriver så men klickar du på rensa tidigare under internet alt så ska alla dessa 5 dagar försvinna och om du gör så och det inte funkar så vet jag inte varför. går ju även ta bort dessa mappar som heter tidigare (eller om man nu raderar det finns i dom) manuellt

 

ett program som renasar allt är www.ccleaner.com men kolla noga vad du vill ta bort för annars så kanske personliga saker eller tex den listan som finns i kör försvinner

 

[inlägget ändrat 2005-09-05 21:59:44 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...