Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dålig ping!

Kenneth Nordensten

Recommended Posts

Kenneth Nordensten

Hej!

Jag undrar varför jag har så dåligt ping när jag spelar Quake genom gamespy på min nya dator med Win98 och med ett internt Aztech 56K Flex-modem!!

förut med mitt gamla 33,6Kpbs modem fick jag bättre ping än vad jag har med det nya 56K modemet... Vad är felet?

På den gamla datorn med Win95 så låg pingen på ca 100-150 ms medans på den nya ligger på ca 400.

Annars så är nedladdningstiderna acceptabla, ca 3,7 - 3,9 kbps och svarstiderna i web-läsaren OK.

Har någon liknande problem?

/Kenneth

• 3 weeks later...
Kenneth Nordensten

Tack för svaret!

Modemet är uppdaterat till v.90 och nu även har också Tele2 uppdaterat sin modempool till v.90.

Hastigheten på nedladdningstiderna är ungefär lika som dina. Men när det gäller att pinga Quake-servrar så blir det dåliga tider.

Vid ping mot 195.198.61.180 så får jag tider på mellan 260 till 360 ms. Fortfarande sämre än med mitt gamla 33,6k modem (130-180 ms).

Meddela mig gärna vilka tider du får mot denna server och vad du har för modem, OS och operatör. Mycket nyfiken!

Jag tror att felet sitter i Win 98...

/Kenneth

• 4 weeks later...
Kenneth Nordensten

Men nu förstår jag inte vad du menar??

Om inte du har problem med win98 så sitter väl felet kanske i modemet, typen av modem. Att usr-modem är ett bättre modem än det okända interna aztech-modemet som jag har.

/Kenneth

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...