Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

överföra och redigera VHS till DVD


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

Jag tänker överföra och redigera mina gamla analoga VHS videofilmer till DVD.

Vad behöver jag ? räcker det med att installera ett TV-kort på moderkortet? Måste det vara

S-vido in och S_video ut ?

Eller måste jag köpa ett nytt moderkort, i så fall- vilket rekommenderar Du.

 

MVH Allan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

 

Jag har också ett Tv-kort i datorn som gör såna åtgärdar. Kortet sitter i pci platsen och har olika ingång/utgång men jag överför Video/Audio genom tv kabel för att inspela program från Tv, Digital box och Video Bandspelare.

Om du har några frågor bara skriv!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Babesalah.

Tack för snabbt svar.

TV-kabel,-menar Du TV-anntennen?

Kan man på det viset överföra analogt video/audio från ex. VHS-bandspelare till datorns hårddisk för vidare redigering och bränna till DVD?

Vad heter Ditt TV-kort? Vad kostar det?

MVH Allan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Det kan man säga(anntennen)!.

Javisst, alla signaler som skickas ut från Video bandspelare kan tas emot (analoga och digitala).

Om du kopplar på något sätt alla dina enheter(tv, digital box o.s.v) med Videon och sedan till datorn genom tv-kortets port(anntennen eller annat)då kan man spela in alla möjliga saker.

Det heter Hercules smart Tv2 som hittar du på följande webb adress(men det finns olika märke och kvaliteter)

 

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301332&cks=PLC

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det går bra att använda ett tv kort som har komposit ingångar för video och audio. tv-antennen ingången ska du inte använda utan det finns en särskild ingång på tv-kortet, ung som en scart på en tv

 

sedan behöver du någon form av capture program men dessa följer ofta med tvkortet. du kan också välja och köpa ett extent tvkort med UBS2 interface, dessa har också externa ingångar för video/audio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...