Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn hänger sig precis hela tiden...

Askes

Recommended Posts

Ja, som sagt, min några månader gamla dator hänger sig precis hela tiden.

Ibland innan jag ens fått igång Windows (alltå under inloggningsfasen). För det mesta när jag till exempel öppnar en mapp, surfar eller spelar ett spel.

Det som oftast händer är att hela skärmen blir helt vanställd av massa konstiga färger och nästan som rut eller vågmönster över hela skärmen - man kan med andra ord inte se vad skärmen visar när den hängt sig.

Ibland startar datorn om sig själv när detta händer men oftast får jag reboota manuellt.

Har tidigare sett i detta forum att fler än jag haft detta problem men de inläggen är tyvärr botplockade.

Hoppas någon känner igen och har lösningen på mitt problem.

Tack på förhand!

PS. Datorn jag har är en AMD 3200+, Asus A8V deluxe (whireless),512 i ram, GeForce 6600 128 MB

henrik_sjodahl

Jag har haft samma problem. Lösningen för mig var att drivrutinerna till grafikkortet inte fungerade som dom skulle. Det resulterade i, som du sa, att datorn stannade vid inloggning, spel, och att skärmen hängde sig med jämna mellanrum. Jag fick helt enkelt avinstallera dom drivrutiner jag hade och sedan försöka hitta en gammal drivrutin som fungerade.

Prova med detta. Eftersom "symtomen" är i stort sett den samma så kan jag med ganska stor säkerhet säga att det kan vara detta. Men man vet aldrig...

Halloj, tack för förslagen.

Hur uppgraderar man BIOSen? Har laddat ner filen som ska innehålla biosen men jag kan inte installera eller göra något med den...

Tack på förhand.

Tänkte direkt att det låter som Drivrutinerna är fel instalerade eller att dom inte är installerade alls... Testa installera om Drivrutinerna först... tycker jag

The Master Will Guide You Through Your Problems

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...