Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mobiler vill också bada


Amos Bronson Alcott

Rekommendera Poster

Amos Bronson Alcott

 

Idag så cyklade vi glada i hågen ut till Amundön nedanför Göteborg för att njuta av lite sol, klippor och salta bad.

Innan vi kastade oss i böljan den blå så avslutade min kompis ett mobilsamtal och lade ifrån sig telefonen.

 

Väl ute i vattnet efter en liten simtur hörde vi plötsligt hur hans nyinköpta mobil började ringa.

Ingen fara sa han, jag kollar numret och ringer tillbaka när jag kommer upp.

 

Men det han inte hade tänkt på var att vibratorfunktionen var aktiverad.

Vi kunde bara maktlöst stå och se på när telefonen snabbt "spatserade" mot klippkanten. När den kom fram dit så kastade den sig glatt spelande "It's a long, long way to Tipperary" över klippkanten och ner i vattnet.

 

Själva dykstilen var kanske inte precis 10.0 på poängskalan, men det fräsande ljudet den utstötte när han till sist fick tag på den kommer det nog att ta ett tag att helt glömma.

 

Sånt e livet

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pappa gjorde nåt fint när han skulle ha i sin gamla båt i vattnet. Han backade ner det i vattnet, gick ut på bryggan bredvid, lutade sig mot båten... plums! Mobilen i fickan och allt. Men det fina med den här berättelsen är att mobilen klarade sig :) T68i, kvalitet så det smäller om det ;) Keep up the good work, Sony Ericsson!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Ja det verkar som om kompisens mobil, en Sony Ericsson T290i tror jag, också har klarat sig.

 

Den fungerade "inte så bra" dagen efter så han stoppade ner den i vanligt sötvatten och "sköljde ur" den ordentligt för att få bort saltvattnet. Efter att ha torkat några dagar så har den ena efter den andra funktionen återvänt och nu verkar den vara okej igen.

 

så det ordnade sig troligen

amos

 

(he he, detta är ju rena "reklam-inslags-tråden" för Ericsson märker jag nu).

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-15 01:56:23 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...