Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows media player


Sjömannen

Rekommendera Poster

Har Windows XP Sp 2 i min Pc.Har kopierat en musik CD i Windows Media Player. Kopieringen gjordes till "Mina spellistor". Har därefter försökt bränna musikfilerna

men,misslyckats.Filändelsen på min musik-CD är: Wpl. Enligt Player accepterar man bara filändelser på: WMA, MP3 och WAV. Hur gör jag för att kunna bränna? Omvandla filändelsen?

Sigurd

 

[inlägget ändrat 2005-08-06 19:18:52 av Sigurd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Sigurd

 

Använder inte själv Windows mediaplayer för dessa ändamål.

Men om jag läser om detta på nätet så ser jag att filändelsen Wpl är betecknar Mediaplayers "spelningslista". Den innehåller alltså ingen musik utan är helt enkelt ett "register" som hjälper Mediaplayer att hitta var någonstans på hårddisken musikfilerna finns.

Så om du dubbelklickar på en Wpl-fil så ger den order till Mediaplayer att leta upp dom filer som finns med i spel-listan och spela upp dom.

Du skall alltså således ej ändra på filändelsen.

 

Är du helt säker på att du läst in musiken till hårddisken??

I så fall så borde den gå att hitta genom sökfunktionen i Windows.

Prova att söka efter dessa tre...

*.WMA

*.Mp3

*.Wav

Då borde du hitta dom om dom finns. Och dom borde ligga samlade.

 

Dubbelklicka också på den Wpl-fil som du skriver om och se/hör om musiken spelas upp. När du gör det så skall du inte ha någon CD-skiva instoppad i CD-romen.

Om du då kan spela upp musiken så finns den på hårddisken.

Om du inte kan spela upp den så kanske du helt enkelt skapat en "spel-lista" som "pekar" till CD-romen.

(hoppas du förstår vad jag menar).

 

Själv har jag aldrig använt Mediaplayer till detta så jag kan inte detaljerna alls.

Brukar använda programmet CDEX för att läsa in CD-skivorna och mitt brännarprogram (Nero) för att bränna.

Med CDEX kan jag också få namnen på alla låtarna inlästa via en databas på nätet. Väldigt praktiskt.

 

ha det

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-07 00:56:23 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

edit skriver ett annat inlägg

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-08 14:35:37 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Sigurd

 

Jag testade att kopiera in ett spår med Mediaplayer. Det fick filnamnstilläget Wma.

Jag gjorde inga som helst "extrainställningar" och då placerade sig filen på följande adress.

 

C:\Documents and Settings\ingvar\Mina dokument\Min musik\Okänd artist\Okänt album (2005-08-08 13-59-25)

 

Du måste byta ut "ingvar" i adressen till ditt eget användarnamn.

 

Om du har ikonen "mina dokument" på skrivbordet eller någon annanstans så dubbelklicka på eller öppna den. Dubbelklicka sedan på mappen "Min Musik".

Någonstans därinne borde du hitta dina inlästa "musikstycken". Dom har troligen filändelsen Wma. T.ex

"01 spår 12.Wma" eller liknande.

Titta på min "adress" ovan, kan vara liknande sökväg, annars så får du leta bland mapparna där.

 

Det är i så fall dessa filer som du skall bränna till CD.

Vet ej hur man bränner med Mediaplayer, verkar lite krångligt om jag gör en snabbtitt i "Hjälpen". (men det är väl en vanesak kanske).

Personligen skulle jag använt ett vanligt brännarprogram typ Nero.

 

mvh

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-09 19:08:43 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...