Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bränna dvd


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har några kortfilmer i datorn på ca 6 minuter styck.

Skulle vilja lägga flera stycken på en DVD-skiva och kunna göra så när den ena filmen är slut så startas nästa automatiskt, så det blir en långfilm med flera avsnitt skulle man kunna säga.

Eftersom det är tecknade barnfilmer så vill jag inte springa o starta ny film åt ungarna efter 6 minuter, utan kunna bänka dom i en timme eller nått.

Går det ?

Filerna ligger i WMA format och jag har Record Now som brännarprogram om det har nån betydelse

 

 

"Man får väl gå in och höra på eländet"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

I Nero Vision finns en bockruta för det, jag vet inte hur det är i Record Now.

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra det även i RecordNow genom att starta programet och välja fliken som har en videokamera på (sista fliken). Där väljer du "Video disk - Create DVD or ..." och sedan öppnas upp nytt fönster men programet Sonic MyDVD. När Sonic MyDVD är uppe så väljer du "Create or modify a DVD..".

Där väljer du "Get movies" och lägg till dina filmer från hårddisken i programet. Du kan välja bakgrundsbild, menyer och andra fina och trevliga saker.

 

Jag gör också många DVD-skivor av egna inspelade semesterresor och jag rekommenderar verkligen Nero Vision då jag tycker att den är bättre än RecordNow. Du kan göra mer i Nero Vision då RecordNow känns lite begränsat.

 

Säg till hur det gick.

.................................................

[P4 3.4 HT, 1024 DDR2, 250 GB Sata, PCI Express x800, Sound Blaster Audigy 2]

 

[inlägget ändrat 2005-07-29 12:41:12 av Webb]

[inlägget ändrat 2005-07-29 12:43:24 av Webb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...