Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LCD-tv?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

 

det här är troligen helt fel ställe att ställa en fråga ang tv-apparater men folk som är kunniga inom datorer är ofta också duktiga på tv fronten =)

 

Har tänkt mig att köpa en 32" lcd tv, vill ha ett kvalitetsmärke som klarar av hdtv men ändå inte sträcker sig över 16 000 kr. Kan någon rekomendera någon speciell modell?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla bara upp att den stödjer Hdtv samt dina behov, sedan har nog märket ingen betydelse..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på pricerunner för att se vad som finns att välja mellan. Gå sedan till tillverkaren för att få en mer heltäckande information, titta efter:

 

- typ av Bildförbättring

- Betraktningsvinkel tex 170

- Kontrast tex 600:1

- Ljusstyrka tex 500 cd/m2

- Responstid tex 13 ms

- Upplösning tex 1366x768 pixlar

 

Allt ska vara så högt som möjligt förutom resonstid som bör ligga under ung 15ms

 

Regel är att köpa en så ny produkt som möjligt, det händer så mycket så ett lite mer udda märke kan vara ett bättre köp än ett känt som är några år och på REA.

 

Jag är också ute efter en LCD 32:a men jag väntar nog till vintern, vill inte betala mer än 10.000:-. Philips och Sony samt Samsung har fina apparater

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Köp!

 

Responstiden är nog det bästa jag sett på en 32" TV. Den har alla tänkbara finesser och den är ny.

 

Den är testad i Elektronikvärlden nr 5 i år, jag har det numret hemma och slutsatsen är:

 

Den har flest möjligheter att ansluta olika insignaler. Bilden är bäst i test tillsammans med Philips (32PF9976), det enda minus i testen var högt pris 21000:-, men den finns ju nu att köpa för under 15000:-, såg att Ellos hade den http://www.ellos.se/?product_id=151465 om man nu kan köpa en TV där? men det var ett bra pris. Köp den nu, så köper jag den för 10.000:- till nyår :-), jag skulle gärna välja denna TV

 

Du kan se TV'n på ON-OFF men de var ganska dyra på denna. "Svarstid (i ms) 8", om den verkligen klarar 8 har jag inte fått konfirmerat, jag har endast sett denna information på pixmania's hemsida, på Samsungs hemsida står inget. Men det är säkert en bra TV

 

[inlägget ändrat 2005-07-28 07:48:09 av undrar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

skönt o höra att den låter bra, blir nog att slå till på den med ett maffigt hemmabio också.

 

tack för hälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Säkert en bra TV. När det gäller hemmabio, köp inte ett färdigt paket utan plocka ihop ett själv.

 

Prisvärda saker är:

 

Yamaha förstärkare

Proson högtalare

 

Siba har ett antal Proson högtalare i set eller lösa till ett bra sommarpris just nu. Du kan också titta på denna länken http://www.fynda.se/

 

Sedan kan du avsluta med en DVD med hårddiskinspelning så har du ett komplett paket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För högtalare tex set Proson 5.1 86207 på siba 1890:-. en förstärkare ligger runt 3000:- samt DVD (utan HD) på 800:-.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du som verkar ha koll på det mesta, läste ett test om den tvn jag är intresserad av, samsungen. I testet står följande: "Använder man sig av scart kan mörka scener tappa detaljer och bilden blir inte helt stabil. Vid användning av komponentingång och progressive scan försvinner dock dessa problem enligt testaren"

Är det några inställningar i tvn eller handlar komponentingåg och progressive scan om hur man ansluter till tvn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...