Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kolla kassakvittot!

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej! Handeln klagar på att det stjäls så mycket, men balansen återställs måhända i kassaapparater som inte justeras om en vara blir billigare. I en tidning läste jag att handeln satt detta i system för att tjäna mera. I varje fall så har jag aldrig upptäckt att ett höjt pris på hyllkanten inte höjts i kassaapparaten. Däremot är det numera ofta så, att priset på hyllkanten sänks, men är detsamma i kassaapparaten.

Ett exempel: en bukett sparris sänktes till 16 kr på hyllkanten, men på kassakvittot kostade den fortfarande 24,90 kr och i "det arbetande folkets egen prispressarbutik" kostade samma bukett 28,90 kr!!!

Bland 40-50 prisnedsatta varor i en annons bad jag personalen räcka mej fyra varor, detta för att inte bli beskylld för att ha tagit fel varor.

"Rabatten får du när kortet dras i kassan", stod det i annonsen. Bara en av de fyra produkterna var rabatterad i kassan, och jag köpte bara den. Kunder struntar i kassakvittot - och betalar mer än de behöver, så kolla alltid kassakvittot och kräv rabatten i pengar!

En av Handels ombudsmän sa; ICA, Konsum, Hemköp, Willys m fl är "samma skrot och korn".

Och så en söt historia för att ni läst ovanstående. Den visar hur viktigt det är att besvara frågor korrekt.

I en liten rysk stad skulle polischefen anställa en parkeringsvakt. Igor, krigsveteran som kunde "allt" och sonen Pjotr sökte. Pjotr fick jobbet och pappan krävde motivering.

- Han besvarade frågorna korrekt.Här frågades var kvinnan har det krulligaste håret och Pjotr svarade Afrika. Här frågades vilket som är vårt mest framträdande organ och Pjotr svarade Pravda vilket är korrekt. Så frågades vilken som är den bästa ställningen ocn Pjotr svarade att det är att vara parkeringsvakt i vår stad. Men vad svarade du, ditt svin? Och dessutom hade du skickat med en skiss!

Med vänlig hälsning

Creson

Visst, det är ofta som man finner fel på kassakvittot. Det är ändå priset i kassan som gäller. Du har ingen rätt att kräva att priset på hyllkantan skall gälla så det är bara i "good will" syfte som man får rätt om man klagar. I "det arbetande folkets egen prispressarbutik" som jag anlitar får man ett presentkort på 30:- när man påpekar ett felaktigt hyllprismärkning och i en kapitalistbutik som jag stundom anlitar får man 25:- för samma påpekande, så alla affärer är inte bovar och banditer.

Sören W:

Guest idgadmin

Hej och tack för kommentar! För några år sedan var det ett "olycksfall" att kassaapparaten inte ställdes om när ett lägre pris skyltades på hyllkanten.

Dåvarande konsumchefen sa till mej att

kassaapparaten ska justeras innan man presenterar ett nytt pris på hyllan, detta för att någonting kan komma emellan, så att hyllprisetinte blir justeras, men kunden får då ändå det rätta priset .

Numera reagerar ingen när jag påpekar att priset sänkts på hyllkanten men inte i kassan.

Nuvarande konsumchefen satt i kassan och tog 79 kr/kg för fryst lammstek som han utannonserat för 49 kr/kg inför påsken. Självfallet fick jag tillbaka mellanskillnaden, men först skulle han se emballaget och kassakvittot. Han blev snopen när jag gav honom emballage och kvitto, men någon ursäkt fick jag inte. Om ICA eller konsum vägrade att ge tillbaka mellanskillnaden när de fuskat så skulle jag kalla det "bedrägeri" eller "bedräglig marknadsföring". Det här är så ofta återkommande att jag tror att det är satt i system, så som hävdades i en rikstidning. Jag blev medlem i konsum 1932, när jag var 7 år!! Nu vid 80 tror jag inte att jag mer makt och inflytande i konsum än i Hemköp och ICA.

Med vänlig hälsning

Creson

Med vänlig hälsning

Creson

Vad har det för betydelse om han/hon är 80?

Man är som man är om man inte blev som man skulle.

Stulet ordspråk från annan supportare.

Jag, suris? Snarare motsatsen ;))

Blev bara lite paff över frågan.

[KUR]Ett ögonblicks tålamod och du har vunnit en seger.

Arabiskt ordspråk[/KUR]

Guest idgadmin

jag skojade lite bara för jag tror inte han är 80 bast, han är en lurifax den där Creason, han skriver jämt massa roliga historier och sånt här...fast det finns säkert pigga, roliga o spralliga 80 åringar med...vem vet ? :-)

"Man får väl gå in och höra på eländet"

Tro mig det finns spralliga 80-åringar. Farmor börjar närma sig 90 och hon springer ute med gräsklipparn själv fortfarande, den gumman är det krut i ;)

Och ja hon stör sig väldigt mycket på felmärkningar i affärerna hon me, om man skall återgå till tråden ;)

Alltid retar det nån.

Guest idgadmin

hehe..ja bäst att återgå till ämnet.

jag kollar mina kvitton varje gång jag handlat och kollar även av när jag packar upp varorna

"Man får väl gå in och höra på eländet"

Guest idgadmin

Hej "Har bara problem" och tack för genmälet. Finare omdöme än att man är "rolig" kan jag knappast få. Att vara rolig är svårt, sa Martin Ljung.

Visst är jag 80 år, jag fyllde den 5 juni.

Jag har mycket att glädjas åt, främst att jag minns mitt namn som jag repeterar varje morgon när jag vaknar.

Jag kör bil till Stockholm ett par gånger om året, knappt 100 mil bara med lunch och kafferaster. Essingeleden är härlig, påminner om Lake Shore Drive i Chicago, Wien, Berlin.Jag älskar att ratta bil, andra plågas. Igår var jag på hembygdsdag och kramade två av flickorna från min skolklass, de flesta av 25 är döda De här två flickorna var paranta, och nu vid 80 är damerna lika attraktiva som de unga flickorna var när jag var yngre.

Om jag är rolig, så är jag också enfaldig och skriver emellanåt dumt och plumt.

Tack för din generositet.

Creson

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...