Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ny processor funkar inte?!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

allå? köpte idag en ny processor och enligt killen i affären skulle allt funka kanon med min dator. kommer hem och "trycker i" den nya processor ,startar datorn men musen,tangentbordet och skärmen är bäcksvarta! vad kan det vara för fel?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter moderkortet..märke/modell? Om du vet vill säga...eller är det en märkesdator som till exempel: Compaq, Fujitsu, Dell eller annan...vilken i sådana fall?

Vad hade du förut för processor? Och vad är den nya?

Vilket operativsystem kör du?

 

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej följande : mitt moderkort : Shuttle MV43(N) (2 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio, Video

 

gammla processorn: Intel Celeron, 1700 MHz (17 x 100)

 

Nya processorn : Intel Celeron 335 - Socket 478 - 2,8GHz 533/256KB

 

Jah kör Win Xp

 

tacksam för hjälp!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att du fått dit processorn absolut korrekt! Missar du ett enda stift så händer sannolikt det du råkade ut för.

 

PS. Moderkortet stöder den nya processorn, så det är inga problem där.

 

<^> To Boldly Go Where No Man Has Gone Before <^>

 

[inlägget ändrat 2005-07-22 23:32:54 av popjosef]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du försiktig när du tog loss den gamla och satte i den nya processorn ?

Skyddade du datorn mot ESD genom att använda antistat-armband när du pillade i lådan ? Om inte så är risken stor att du bränt någon komponent.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du behöver göra inställningar i Bios för hastigheten..så att säga..på processorn.

Står kvar på det gammla, 17 x 100 och med den nya ska det vara 28 x 100

 

Borde dock få bild ändå..men att processorn då visar fel hastighet, går alltså i 1700Mhz..men sänkningen kanske är lite för kraftig eller nått..för den nya..dock tror jag mer på det som står här nedanför..

 

2. Är det en Celeron D så stöder inte moderkortet den...om jag kikat på rätt moderkort..men detta är då troligast eftersom du inte får någon bild..

Kan kolla själv här:

http://global.shuttle.com/Support/SupportList_Mbd.asp

 

Det enda kortet där för övrigt av MV43 modellerna som stöder Celeron D är: MV43V/N V8.1a

 

* The Future Is Here! *

[inlägget ändrat 2005-07-23 02:45:24 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

tack för alla svar och ideer! jag har nu testat att än en gång istallera den nya processor men med samma bistra resultat. Idag går jag bort till webhallen o lämnar tillbaka processorn :=(

 

Frågan är Vad för processor ska jag köpa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Men om mitt moderkort stödjer nya processorn (popjosef) så är jag komfunderad över framför det inte fungerar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

"s" okey, spännande att dom säger att denaa ska funka. då tar jag och beställer den du rekommenderade.

 

tack så mycket för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett nätaggregat med den tillhörande 12v sladden som ska fästas på moderbordet..gul-grön..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får du gå in i BIOS och se om den har 400 som tillval..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...