Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 Nätverk, en dator ????


WALT DISNEYY

Rekommendera Poster

WALT DISNEYY

 

Hej, jag undrar om någon skulle kunna svara på mina funderingar. Jag installerade Brandväggen ZoneAlarm på min dator (finns bara en dator i mitt hem) och då frågade programmet vilket namn jag ville ha på mitt nätverk, så jag skrev namnet på Nätverket. Dagen efter så helt plötsligt utan att jag gjorde något speciellt, jag surfade på nätet, så tappade jag kontakten till nätet, när jag klickade på olika länkar så kom jag inte fram. Så jag gjorde som jag brukar eftersom det brukar hjälpa, jag drog ut kontakten till min router och efter en stund så stoppade jag in kontakten igen och mycket riktigt så funkade surfandet bra igen. Men då hände något märkligt och det är att helt plötsligt så dök det upp en informationsruta från ZoneAlarm: "Ett nytt Nätverk har upptäckts" så jag skrev in namnet på Nätverk nummer 2 i ordningen, så nu är min fråga vad beror detta på??? Två nätverk på en singeldator, är det i sin ordning eller??? När jag tittar i brandväggens inställningar så finns fortfarande bara nätverk 1 där ???? Vart tog Nätverk 2 vägen???

Jag testade igen att dra ut och sätta i kontakten till routern och då frågade ZoneAlarm på nytt, så det är nog i sin ordning tror jag. Så trots att jag skriver nytt namn på ett nytt nätverk så vid omstart av datorn så kommer originalet dvs. det första nätverket jag skrev in tillbaks i ZoneAlarms inställningar. Vart de andra tar vägen vet jag inte, de kanske bara försvinner??.

 

Jag provade ett par dagar efter det beskrivna ovan att igen dra ut kontakten i routern och efter en liten stund att sätta in den igen i routern, men då reagerade inte ZoneAlarm som i avsnittet ovan?? Så jag måste fråga, alltså: Är det normalt att en brandvägg kan reagera så att den frågar efter namn på flera nätverk trots att jag alltså bara har en dator, tackar för svar i förväg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst idgadmin

det ska vara ett nätverk mellan din dator och routern men man kan göra nät som inte används. men om det där från ZoneAlarm kommer upp igen testa och döpa det med samma namn som ditt första nätverk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...