Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Ess

Exportera adressbok från outlook till outlook expr

Rekommendera Poster

Jag trodde jag var smart som lät Outlook ta kommandot över OE men tji fick jag! När Outlook väl har fått OE's adressbok i klorna verkar det som att den vägrar släppa ifrån sig den tillbaka till OE!? Jag ville bara spara utrymme när jag skulle backa upp filerna och mailen till en annan dator (gjorde en ominstallation). Har försökt att även importera från OE-klienten och exportera från O-klienten men hur jag än gör så får jag inte med adresserna!! Grrrr Sitter på en 2000-maskin o skriver detta. Har Office-2000. Den andra datorn har Win98SE och än så länge ingen office installerad. Senaste OE dock.

Vore ytterst tacksam för en lösning snarast!!

Glad sommar på er!

/Ess

"...och ur kaos talade en röst till mig och sade: Le och var glad, ty det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar, men tyvärr så är det inte så enkelt bmhson (vill absolut inte förringa ditt svar!), då jag gjorde nån inställning (accepterade?) där Outlook 'tog över' adressboken och arkiveringen för både Outlook och OE :-(

Vidare så vill jag tacka för länken Clanledaren, den kan komma till nytta nästa gång jag ska göra backup men just nu verkar den inte hjälpa mig :-S

Har även sökt efter *.pab (O's adressbok) men nix pix nada blää :-(

Verkar inte bättre än att jag får skriva in manuellt. Har provat att exportera från O till en textfil men får inte till det vid en import till OE. Jisus Amalia vad jag e duktig på att ställa till det! :-# nåja nåja

Tack för era svar än en gång!

/Ess

"...och ur kaos talade en röst till mig och sade: Le och var glad, ty det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre."

[inlägget ändrat 2005-07-19 11:06:52 av Ess]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte så hemma på MS Outlook, men går det inte att exportera adressboken som "textfil (semikolonavgränsad)".

Sedan i OE "arkiv-importera-annan adressbok"

och välja "textfil (semikolonavgränsad)".

Har för mig att sådant här kan strula om man har olika språkversion på programmen. I varje fall så kunde jag importera till svenska Yahoo-adressbok ifrån OE. Men inte till amerikanska Yahoo-adressbok.

amos

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...