Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

färggrann mediaplayer??


mirella

Rekommendera Poster

Jag skulle testa att ta in en videofilm fråm digital videokamera men när jag spelar upp den så är den bara färgglad, ungefär som en värmekamera.

Är det nån som vet var felet ligger.

Tacksam för hjälp

// Lena

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vet inte vad en codec är för något :-( Har en alldeles ny delldator som jag tycker har det mesta. Var inne på den sidan du hänvisade till men vet inte vad jag ska göra eller vad jag ska hämta där. Engelskan är inte flytande precis.

Kan du ge mig en ledtråd?

Tacksam blir jag :-))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För att kunna se en film i ex. mediaplayern så måste datorn känna av att rätt filformat för filmen finns i datorn. Finns inte det så kan du inte heller se filmen. Det finns en massa olika filformat så det är inte helt enkelt att veta vad för format som man behöver. Bara för att du har en ny dator betyder inte det att alla codecs finns i din dator. Bara dom vanligaste. Ladda ner "Codec All In 16.0.2.7" från denna sida:

http://www.free-codecs.com/Codec_Pack_All_in_1_download.htm

Lägg exe-filen på skrivbordet och dubbelklicka och följ anvisningarna. Hoppas att det kommer att hjälpa dig. Om inte, kan du ladda ner DivX från denna sida och se om det hjälper. DivX är en mediaspelare:

http://www.divx.com/divx/?src=toptab_divx_from_/index.php

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-18 09:08:21 av Ludde49]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu installerat code all, det hjälpte inte, tog då även div x och då kunde jag spela upp min film men det är väldigt dålig upplösning.

Tycker det är märkligt att det funkar i den ena och inte i den andra.

Ja, ja dessa datorer. *ler*

Tackar för all din hjälp och skulle du komma på nått mer får du gärna hojta till

// Lena

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När du har öppnat DivX så klicka på pilen uppe i vänstra hörnet. Välj "Preferences". Klicka på "Video" i vänstra fältet. Där kan du göra olika inställningar som kanske förbättrar kvaliten på din film.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...