Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

compac manual m.m


Amos Bronson Alcott

Rekommendera Poster

Amos Bronson Alcott

Hej Mij

 

Så vart det då äntligen klart med kompisens datorköp. Det blev en bärbar och jag tror att det passar hans "minimalistiska" livstil alldeles utmärkt. En Acer och direktlänk här...

 

http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvActiveProd/37005?Opendocument&doc=dataochkontordata_kontordatorer

 

Hjälpte honom att få igång det viktigaste igår inklusive Internet-åtkomst o.s.v. Datorn är mycket trevlig och det skulle faktiskt vara kul att ha en sådan själv, men pengar pengar.

Recovery-CDs följde med bl.a.

 

Nu försöker jag ladda hem en manual m.m till denna dator så att jag kan hjälpa honom hemifrån. Har startat en ny tråd om det här.....

http://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=438491

 

Men jag förstår inte varför det skall vara så svårt att göra detta. Man hittar ju ingenting på dessa hemsidor. Acer har en uppsjö av bärbara men denna modell verkar dom inte hört talas om själva ens.

Konstigt va??

 

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-24 15:36:41 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Eva

 

Tyvärr hittade jag den inte där.

 

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*suck*

En sån vill jag också ha....*drömmer*

 

Den verkar helt ok, och det är inte så farligt pris.

Men som du säger...pengar, pengar...

 

Dock..

Kolla upp om det fortfarande krävs en patch för att kunna använda Sp2 till XP på den.

 

Har en bekant som fick problem med sin Acer när han installerade Sp2.

Vid kontakt med Acer fick han besked om att dom visste om problemet, och att dom skulle fixa en patch.

 

Det är ett tag sedan, så den borde finnas tillgänglig.

-----------------------------------------------------------------

 

Mail: Mij@idgmail.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

[CITAT]*suck*

En sån vill jag också ha....*drömmer*[/CITAT]

 

Tänk om det stod en god fé vid ens säng när man vaknade upp ur drömmen och sa att man fick 200 000 kr att spendera. Vilkoret var att man använde dom till datorer och ljud och bild utrustning. Och att man hade 2 veckor på sig, inte mer. Snacka om två "kuliga" veckor.

 

 

Kolla upp om det fortfarande krävs en patch för att kunna använda Sp2 till XP på den.

 

Sp2 är förinstallerat på den så jag gissar att dom ordnat det. Om det skulle krångla, så skall jag hålla detta i minnet.

 

Hittade till sist en svensk manual datorn. Men hjälp av Eforum-folket och lite egen fantasi och tur.

Den fanns inte tillstymmelse till manual för just denna modellen på Acers hemsida. Men när jag genom rena turen "steppade" in på deras Ftp-site så hittade jag där bland en uppsjö kataloger en katalog som faktiskt innehöll manualen.

 

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_3000_5000/manual/

 

Snacka om att vissa (väldigt många) hemsidor inte är det minsta användarvänliga.

 

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får tag på en sådan fé, så får du gärna skicka henne till mig också..*ler*

 

Oki, då bör dom ha fixat problemet med Sp2.

Lite bättre ur säkerhetssynpunkt med Sp2.

 

Tyvärr är det nästan standard att man skall göra det så svårt som möjligt att hitta den info man behöver.

Det verkar som om dom inte förstår att det även påverkar deras rykte, och därmed försäljningen.

 

Compaq hade, innan HP köpte dom, ett ganska bra system.

Man sökte på ett ID-nummer, och fick reda på exakt hur datorn såg ut vid leverans.

 

Man kunde ladda ner alla drivrutiner(för orginal-OS), BIOS-uppdaterningar mm.

 

Nackdelen var att sidan var extremt långsam, vilket ökade risken för att man skulle tröttna.

Ibland hann inte sidan laddas innan man fick ett felmeddelande, och då var det bara att uppdatera och hoppas på att det skulle fungera.

 

Men hur som helst..

Just det att man bara anger ett ID-nummer, och sedan har tillgång till allt från manualer till uppdateringar tyckte jag om...

-----------------------------------------------------------------

 

Mail: Mij@idgmail.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...