Just nu i M3-nätverket
Jump to content

HJÄLP!

Qrizze.Com

Recommended Posts

Qrizze.Com

Hejsan!

Jag har fått något konstigt spywareprogram på datorn som har stängt av typ allt på datorn som ex. byta bakgrundskärm, gå in på internet m.m.

bakgrunden är blå med en svart ruta och en röd text som står att jag har spyware på datorn.

Jag har testat med hijackthis, microsoft antispyware och även sökt igenom med avg antivirus. hijackthis hittade programet och jag tog bort det. När jag startade om datorn så var programet där igen.

programet ligger nere vid aktiveringsfältet (brevid klockan)det är en röd rund ikon och ibland ploppar de upp rutor att jag har spyware på datorn och att jag ska klicka på ikonen för att ta bort de, och då öppnas IE med adressen www.pcgaurd.com/sen något efter men såklart står de sidan kan inte visas därför att programet har stängt av internet.

Datorn har Windows 2000, finns det något sätt att fixa detta utan att formatera datorn?

-------------------------------

Windows XP Home Edition (SP2)

Intel Pentium M 2.0 GHz

1 GB RAM

GeForce FX Go5700 128 MB

Du kanske inte fick bort allt, när du körde HiJack This. Kör den igen och posta loggen här så finns det kunnigt folk som kan hjälpa dig.

Sök med Ad-Aware och SpyBot, men låt framförallt bli att klicka på sånt som säger att du har spyware, annars lär du förmodligen få...

Qrizze.Com

den finns inte i autostart.

ska fixa hj-logg snart, måste bara sitta vid datorn.

Windows XP Home Edition (SP2)

Intel Pentium M 2.0 GHz

1 GB RAM

GeForce FX Go5700 128 MB

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...