Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med trålöst nät D-Link

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej!

Har en D-Link router DL-514 samt en laptop med nätkort Intel PRO/Wireless LAN 2100 3A Mini PC adapter. Laptopen tappar kontakten med routern titt som tätt. Ca var 4-5 minut. HAr även annan stationär PC med D-Links DWL-510 kort. Den datorn tappar också kontakten då och då, men verkar kunna återupprätta kontakten automatiskt. Vet någon hur jag kommer till rätta med detta proble. D-Links support är urkass.

Hej

Har också en trådlös D-Link router men inte ditt problem. Kan det vara något i närheten av routern som stör signalen? Testa att flytta den till en annan plats.

Sedan ska det finnas en Firmware-uppdatering för att bl.a fixa problem med kontakten i bärbara datorer med en Centrino-processor. Men det borde D-Links support redan ha tipsat dig om...

Guest idgadmin

Hej!

Tack för Dina tips. Har nu flyttat den stationära datorn som har PCI radiolan kort till annan plats i huset. Fungerar perfekt.

Problemet med den bärbara med Intel PC-Card fortsätter. Spelar ingen roll om den är i samma rum som routern eller ej.

Har försökt uppdatera firmware i routern, men jag är frågande. Det står att det är en senare version än den som var installerad vid leverans. När jag installerat nya versionen kvarstår dock dateringen för den gamla. D-Links fåniga support menade att det var ett känt men olöst problem. Dom föreslog att jag skulle labba med att buta kanal. Gjorde det utan effekt.

Till sist, kan Du förklara vad Du menar ang. Firmware för bärbara?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...