Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fjärr manövrering


peran

Rekommendera Poster

Hej jag undrar om någon vet om det finns program som gör att jag kan köra en annan dator än den jag befinner mig vid ,min dotter ställer till det förjämnan vid sin dator.(Rensa upp den installera program m.m.)

 

[inlägget ändrat 2005-07-03 12:14:42 av peran]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av de bästa programmen för fjärrstyrning är Symantec pcAnywhere (http://www.symantec.se/region/se/product/sop_pca_index.html). Enda nackdelen är att det kostar ett par hundra.

Ett gratis och med betydligt färre funktioner är t.ex. TightVNC (http://www.tightvnc.com/).

 

Om ni har Windows XP på datorn så finns det inbyggd fjärrstyrning. För att fjärrstyra behöver du en dator med Windows XP Professional.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om ni båda har XP Pro behövs inga särskilda program. Bara att aktivera Fjärrhjälp.

 

 

"Om Fjärrhjälp

 

Ibland är det bästa sättet att lösa ett problem att någon visar hur man gör. Fjärrhjälp är ett smart sätt för en kompis på en annan plats att ansluta till din dator från en annan dator som använder ett kompatibelt operativsystem, som exempelvis Microsoft Windows XP, och visa hur problemet kan lösas.

 

 

När motparten har anslutit till datorn kan han eller hon se din datorskärm och chatta online med dig i realtid om vad ni båda ser. Om du ger tillåtelse kan motparten till och med använda sin mus och sitt tangentbord för att samarbeta med dig på din dator.

 

 

Anmärkningar

 

Både du och handledaren måste använda Windows Messenger eller ett e-postprogram som stöder MAPI, som till exempel Microsoft Outlook eller Outlook Express.

Du och din handledare måste vara anslutna till Internet när du använder Fjärrhjälp.

Om du arbetar på ett företagsnätverk eller ett lokalt nätverk kanske en brandvägg förhindrar att du använder Fjärrhjälp. I så fall kan du kontakta nätverksadministratören innan du försöker använda Fjärrhjälp."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...