Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Antivirus

Megaman9

Recommended Posts

Jag har både AntiVir Personal och Microsoft Antspyware installerade. Går det bra att ha båda eller kan någon konflikt uppstå? Räcker det att ha de 2 programmen + spybot och ad-aware eller behövs en brandvägg också. T.ex. Zonealarm eller klarar jag mig bra med de 4 programmen? Jag har en fråga till: Jag har hört att Stinger klarar 40-50 virus men klarar AntiVir Personal och Microsoft Antspyware de virusen också så att man inte behöver Stinger?

uffe_hudik

Om Atinger klarar 40-50 virus skulle då inte jag använda det,,, finns betydligt fler virus än så

Dc++ [TEAM]Iggesund#1 farfars.mine.nu

www.teamiggesund.cjb.net

Du bör absolut ha en brandvägg installerad.

I värsta fall kan en dator utan brandvägg bli värd för spamutskick, användas för att attackera andra datorer eller bli lagringsplats.

Sygate har en utmärkt gratis brandvägg.

http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

antivir skyddar/varnar ju för virus/maskar.

med ms antispyware osv rensar du spyware.

en brandvägg skyddar ju datorn utifrån och frågar/varnar för program som vill ansluta till internet, dvs du behöver alla tre.

stinger är ett litet program som bara fixar som största mask problemen men gör det väldigt bra. det är ett program som rensar medans ett antivirusprogram ligger aktivt hela tiden och skyddar mot mycke mer

[inlägget ändrat 2005-07-01 21:12:13 av 927]

Tack så mycket för all info jag fått! Det var en bra brandvägg men i min 98:a så står det om man trycker ctrl+alt+delete: Smc [svarar inte]. Ska det vara så? Den verkar fungera riktigt. Jag kan väl inte fått en xp version för det är väl samma version till 98:an?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...