Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande felmeddelande


Suz

Rekommendera Poster

Varje gång när jag startar min dator så får jag upp ett felmeddelande där det står: ”Flatbed.exe-Programfel. Det gick inte att initiera programet korrekt (0xc0000142). Klicka på OK för att avsluta programmet.OK”. Det härrör sig från det att jag försökte installera min gamla scanner men det visade sig att den gick inte ihop med det windows jag har nu så jag sket i det. Jag vill ha bort detta felmeddelande som jag får upp varje gång jag startar datorn. Kan nån hjälpa mig med hur jag ska gå tillväga.

Tackar på förhand

Suzanne

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej.

Skriv "msconfig" i "kör" och klicka OK.

Välj fliken "autostart" och kolla om du hittar något där som verkar höra ihop med scannern eller flatbed.exe. Bocka av den och testa att starta om datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkade ju bra. Tack, nu slipper jag det irriterande momentet. Men där var ju en väldig massa skräp (?) ibockat. Jag fattar att det beror på vad jag stoppat in i min dator, men endå, vad är det? Är det sånt man har nytta av? Vad gör datorn när dom grejorna är ibockade? Vad händer om jag bockar av och är det nån som helst nytta med det? Mycket frågor blir det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa program som autostartar behöver man. Antvirusprogram, brandväggar m.m.

Det är program som startas samtidigt med Windows.

Men mycket som finns där kan man vara utan. Man får testa sig fram men en varning kan nog vara på sin plats. Bocka inte av allt då kan det bli problem att starta datorn och windows.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta det lugnt. Jag får ha nån med mig som vet vad det är jag tar bort antar jag. Bra. Tack för varningen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...