Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ang.Virus

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej, jag brukar få en varningsruta varje gång jag surfar in på sat-key.org. Då får jag någon sorts trojan angrepp. När jag sen scannar med hijackthis eller e-scan så hittar den inte de virus jag har. Jag kan dessutom av någon konstig anledning inte kopiera och klistra in virusen i det här meddelandet. Har både försökt med tangentkommandon och musen men ingenting funkar. Lite tråkigt och skriva ner de här virusen med miljoner siffror i om ni förstår vad jag menar. Har Avast förresten som antivirs, så snälla om nån också har svårt att klistra in eller vet hur jag ska göra vore jag tacksam.

Därför att jag vill veta vad jag kan ta bort eller inte när jag eventuellt kan kopiera in de drabbade filerna.

Tack

varningsruta,

är det avant som varnar för en trojan?

varnas det så är det ju bra för då läggs väl filen i karantän eller deletas, eller?

Varför envisas du med att gå in på den sidan när du, som du säger hela tiden utsätts för trojanangrepp?

Amos Bronson Alcott

Hej Cake Monster

Jag använder inte Avast, men de antivirusprogram som jag använt brukar ha någon slags logg-fil som man kan läsa. Ofta brukar man kunna spara denna loggfil som en textfil. Om detta går med Avast så kan du öppna denna textfil i "Anteckningar" och därifrån kopiera den del som gäller de virus du nu frågar om.

Det kan stå rätt mycket i en sådan loggfil, så det gäller att leta upp det som är det rätta.

Bara en idé.

ha de

amos

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

Guest idgadmin

nope verkar som det inte finns någon möjlighet och kopiera och klistra in virusen. Har försökt med allt möjligt. Loggsidan gick inte och kopiera från heller tydligen. Tyvärr det ser inte bra ut, men virusen ligger i karantän , hade hoppats och kunna visa det för någon , enda sättet är väl och skriva ner hela skitet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...