Just nu i M3-nätverket
Jump to content

det vill inte funka :(

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

jag har skafat mej ett nytt Moderkort (ASUS A8V delux, 939 CPU socket) och en ny Processor (AMD64 Athlon 3200+ 939 socket). när jag ska starta min dator så är allt igång (tror jag) men det står bara "NO SIGNAL" på skärmen och inget händer.. vill veta vad det är för fel.. alla kontakter sitter på rätt ställe och så.. tack på förhand (:

Crazy Horse

Det första du skall kolla är att grafikkortet sitter ordentligt i sockeln, kolla också anslutningen mellan skärmen och kortet.

Crazy Horse

Guest idgadmin

Hade samma problem, fläktarna snurrar, hårddiskarna arbetade och allt var igång.. trodde jag iaf tills jag såg att en sladd som jag trodde inte behövdes skulle in i moderkortet...

Sen fick jag färg på skärmen :)

Crazy Horse

Om du har ett nyare grafikkort kräver det mer ström än va AGP-porten kan ge. Därför har man satt en 4-pins strömkontakt som ska lösa detta problem. Det kanske är den sladden RETrix menar ?

Crazy Horse

Guest idgadmin

OK. den sitter i. men du tror inte att det kan vara så att mitt nätaggregat inte stödjer min processor? så att processorn inte är för avancerad asså. jah har ett 350w nätagg. 939 socket processor.. tack ännu en gång :)

Guest idgadmin

ja det var den han menade. men den sitter i.. fast mitt grafikkort är något gammalt. Geforce FX 5200

Guest idgadmin

Testa med ett annat grafikkort om det finns tillgänligt... Byggde ihop en liknande dator åt en polare... hade inga problem förutom sladden ^^, kolla så skruvarna under moderkortet sitter rätt så det inte blivit kortslutning

Guest idgadmin

ska testa med brorsan ATI radeon 9800pro.. modrekortslampan lyser så det kan inte vara kortslutet.. :P ty

Guest idgadmin

sorry för besväret, det var min processor som inte fungerade.. men jag ska skicka tillbaka den o få en ny.. ha det gott!

//zaI

• 1 month later...
Guest idgadmin

Tja

Har precis köpt nytt moderkort, ett (Asus A8V Deluxe 939 CPU socket), en ny processor (AMD64 Athlon 3200+ 939 socket).

När jag ska starta datorn så startas den upp, den söker igenom och påstår att jag inte har någon hårddisk, samt att BIO's inte är installerat.

Men jag kan ändå gå in i BIO's och ändra inställningar och i BIO's så hittar jag mina hårddiskar, dessa är även igång och är varma när jag tar av locket.

Någon som vet vad dom är fel?

Amos Bronson Alcott

Hej Melkersson.

Välkommen till PC-support.

Det bästa är om du startar en ny fråga/tråd istället för att "hoppa på" en gammal.

Men i varje fall...........

Hade samma problem som du med ett annat Asuskort. Det var inget fel egentligen utan berodde på att ingen HD var inkopplad till det inbyggda kontrollerkortet. (mina HD är kopplade till dom vanliga IDE-kontakterna på moderkortet).

I mitt BIOS gick jag till "Advanced".

sedan "Onboard devices configuration".

sedan sätta "disabled" på "Onboard promise controller".

sedan "Exit and save changes".

Du kan se om det hjälper.

I mitt BIOS så är också på samma ställe även "Onboard IEEE 1394 controller" satt till "disabled".

Kommer inte ihåg om jag själv gjorde det eller om det var så från början, men nu står det på "disabled" i varje fall.

amos

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

[inlägget ändrat 2005-07-30 14:13:41 av Amos Bronson Alcott]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...