Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte formatera xp


Alkapon

Rekommendera Poster

Hej

Jag förskökte installera win xp på min gammla dator och det gick inte, och nu tänker jag formatera win XP och installera win Me men det går inte. Jag har försökte att formatera med startup disk, tyvär går inte jag måste säga att jag försökte installera win xp och har gått bara hava vägen sendan vägrade datorn eftersom den är gammal dator. frågan är hur kan jag gå tillbacka till den gammla oprativsystem win Me.

Mvh/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

kör programet fdisk. ta bort alla partitioner på HDD. starta om dator. kör fdisk igen. skapa FAT32 partition och formatera den. instalera Win Me

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hu kan jag komma åt fdisk?? jag sätter startup disk i datorn säger att ta bort disken och starta om.

om starup fungerade då problemt är löst.

 

 

[inlägget ändrat 2005-06-18 21:39:24 av Alkapon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din Startup disk en cd-skiva?

Isf, prova med en startdiskett, win me eller win98

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har filsystemet ntfs och vill formatera tillbaka till fat32 för att installera Windows ME så gör du så här.

Starta datorn med Windows XP installationsskivan.

Välj att gå in i recoverykonsollen genom att trycka på r. Välj c:/windows och skriv därefter "format c: /fs:fat32" utan citationstecknen. Tryck enter och svara j(a) på om du vill fortsätta formateringen. Nu formateras c till fat32. Om du har flera enheter eller diskar kan du sedan fortsätta och formatera dessa på samma sätt och byter då bara c mot d eller e o.s.v.

 

Därefter kan du installera ME med hjälp av en startdiskett. ME funkar inte ihop med ntfs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...