Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte in i datorn


Megaman9

Rekommendera Poster

Jag har windows XP proffessional. Efter att jag varit inne på en sida på internet så började det komma pop-ups varje gång jag startade internet explorer. Jag upptäckte att det var ett virus. Det var processen iexplorer.exe. När jag sökt med ett program efter virus så hittade det några saker. Bl.a. var det en fil som låg i local machine/software/classes/clsid. Programmet hade jag inte registrerat så det kunde inte ta bort viruset, då fick jag köpa det i så fall. Jag försökte slänga hela clsid mappen och det stod att det inte gick. Sen hängde datorn sig lite så jag startade om den. Nu laddar den som vanligt först och sen kommer det upp winXP logotypen mitt på skärmen med blå bakgrund. Där fastnar den, man kommer alltså inte in längre.

 

Man kan gå in i BIOS och setup men mer kan man inte göra. Vad ska jag göra? Måste jag installera om XP och i så fall hur gör jag det? Jag har provat att starta i felsäkert läge men den fastnar ändå på samma skärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Processen iexplore.exe som du nämner, är just Internet Explorer.

 

Det enda jag tycker du ska göra är att reparera installationen, eller blåsa den helt. Stoppa in Windows XP-skivan så löser det sig.

 

Signerat Rüllen

• MSI K8N Neo-FSR nForce3 • AMD64 3200+ • 320GB Maxtor HDD •

• 1024Mb DDR-DIM • Geforce 6800LE • NED ND-3500 •

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att jag hade testat det men jag upptäckte nu att jag hade tagit fel skiva. Jag hade stoppat in Office XP istället. Nu tror jag det löser sig.

 

Tack så mycket för hjälpen ändå. Du fick mig iaf att testa igen :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...