Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Borttagning av messenger


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Halloj!

 

Nu har jag försökt att ta bort Msn messenger men det går inte...det kommer upp ett meddelande där det står att installationskällan inte finns på hårddisken. Helt j**la sjukt...nån som vet vad man kan göra åt det????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurking-Ghost

 

Typiskt också, då vet jag vad jag har att vänta, med min messenger.

 

Menar du Windows messenger eller MSN messenger ?

 

Windows messenger går inte att ta bort men den går att inaktivera.

 

MSN Messenger borde gå att ta bort, om inte, ladda ner den igen, installera den igen och sen försök att avinstallera den.

 

[inlägget ändrat 2005-06-08 11:59:14 av Lurking-Ghost]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

aloha!

 

jag menar msn messenger...ska testa det du skrev....tack för tipset

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

aloha igen!

 

Förbannat också....nu gick det att plocka bort MSN messenger...men inte f*n kommer jag in på min mail för det. Fan vad microsoft suger!!! hehe....surt när man anser sig någorlunda datakunnig och inte hittar nån lösning...Kom gärna med förslag!! Testar fan vad som helst nu..kanske hjälper det att kasta HD:n i golvet några gånger? ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

detta är felmeddelandet jag får...server kan inte hittas... Det går inte att hitta server eller ett DNS-fel har uppstått

Internet Explorer

Nån som vet en lösning? Kommer inte in på windows update heller...verkar helt galet detta...inga virus eller andra fel har jag heller...mycket mysko

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurking-Ghost

 

Om någon får saker o ting funka me hotmail kan han/hon gärna skriva det här.

 

Jag installerade msn messenger 7.0 och sen dess har jag inte kunnat komma in på vare sig msn eller hotmail.

Och det är fler som har postat i forumen angående messenger 7.0 det senaste. Verkar som det är någon större bugg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken 7.0 version har ni?

 

Finns tydligen åtskilliga buggar i 7.0 men även en del patchar.

 

Kanske ni kan hitta något som passar om ni letar lite på den här sajten.

 

http://www.mess.be/

 

 

[KUR]Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas.

Även om krafterna saknas, är likväl viljan berömvärd. [/KUR]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Halloj!

Tackar så jättemycket för tipsen, ska se om jag får någon rätsida på det här.

 

Än en gång TACK!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej.Min granne har samma problem med XP och Hotmail fast han har ingen Messeger.Dessutom funkar det imte med någon e-post,tex. kunde han inte öppna YahooMail-sidan.

 

Det kan vara frågan om XP kontra Säkra Sidor mer än XP och Messenger.mvh iris

 

(Hm,antagligen var detta inte till någon hjälp,snarare mer förvirring...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det har ju jag svårt att tro. Jag har XP med SP2 och jag har inga problem att komma in på varken Microsoft, Hotmail eller Yahoo heller....däremot har jag kopplat bort messenger (båda två).

 

Jag tror att detta mer rör sig om en stor bugg...eftersom ni inte har möjlighet att ta er in hos Microsoft heller så kopierar jag över deras aktuella supportinfo om Messengers förändringar här;

 

 

Viktiga ändringar i .NET Messenger-tjänsten Vad händer

Microsoft Corporation lanserar Microsoft Live Communications Server 2005 med funktioner för realtidskommunikation (PIC, Public Instant Messaging Connectivity) som gör det möjligt att skicka och ta emot snabbmeddelanden mellan .NET Messenger-tjänsten och företagsspecifika system för snabbmeddelanden. .NET Messenger-användare kan hädanefter kommunicera via snabbmeddelanden med användare av ett anslutet snabbmeddelandesystem, förutom med de .NET Messenger-användare som de redan kommunicerar med.

 

Som en följd av denna förbättring av tjänsten kan du behöva ändra din inloggningsadress för att kunna använda Messenger även i fortsättningen. Din uppdaterade adress fungerar med Messenger på samma sätt som den gamla:

 

Du har tillgång till alla funktioner för snabbmeddelanden i .NET Messenger-tjänsten.

Din Messenger-kontaktlista påverkas inte.

Din nya inloggningsadress fungerar på alla Passport-webbplatser.

Du får inget e-postkonto med den här inloggningsadressen.

Om du har ett Hotmail- eller annat MSN-e-postkonto behöver du inte göra någonting.

 

 

Hur vet jag om jag måste ändra den e-postadress som jag använder för att logga in på Messenger?

 

Jag har fått ett snabbmeddelande från .NET Messenger-personalen

 

Det företag som äger den domän (den del av e-postadressen som kommer efter @-symbolen) som du använder har reserverat den för sitt eget snabbmeddelandesystem. Om du har fått ett viktigt meddelande från .NET Messenger-personalen som uppmanar dig att ändra e-postadress för att kunna logga in på .NET Messenger-tjänsten betyder det att ändringen påverkar dig. Vi rekommenderar att du omgående utför nödvändiga åtgärder så fort du får meddelandet. Det är enkelt att ändra e-postadressen och inget nytt e-postkonto behövs. Om du inte ändrar adressen inom den närmsta tiden kommer ett felmeddelande att visas när du loggar in och du kommer inte att kunna använda Messenger-tjänsten förrän du ändrat adressen.

 

Ett felmeddelande visas när jag loggar in på Messenger

 

Det företag som äger den domän (den del av e-postadressen som kommer efter @-symbolen) som du använder har reserverat den för sitt eget snabbmeddelandesystem. Om ett felmeddelande visas när du loggar in på Messenger måste du ändra den e-postadress som du använder för att logga in på tjänsten. Det är enkelt att ändra e-postadressen och inget nytt e-postkonto behövs.

 

Obs! Det är viktigt att du ändrar e-postadressen till en annan adress än den som du hittills använt för att logga in på tjänsten.

 

Ett meddelande visas när jag försöker lägga till en ny kontakt

 

E-postadressen som används av den kontakt som du försöker lägga till tillhör en domän (den del av e-postadressen som kommer efter @-symbolen) som har reserverats för ett företagsspecifikt snabbmeddelandesystem. För att kunna använda Messenger med personen i fråga, liksom med andra användare av anslutna företagsspecifika snabbmeddelandesystem*, måste du ändra den adress som du använder för att logga in på tjänsten. Processen är enkel och ingen ny e-postadress krävs. Genom att ändra inloggningsadressen kan du fortsätta att kommunicera med andra Messenger-användare via snabbmeddelanden, och i framtiden även med användare av andra anslutna snabbmeddelandesystem.

 

Mitt företag har precis börjat använda Microsoft Office Live Communicator 2005

 

Om Microsoft Office Live Communicator 2005 har distribuerats på ditt företag och den e-postadress som du använder för att logga in på tjänsten tillhör samma domän (den del av e-postadressen som kommer efter @-symbolen) som företaget, måste du ändra adressen för att kunna använda .NET Messenger.

 

Obs! Messenger fungerar under förutsättning att IT-administratören inte har spärrat åtkomsten till tjänsten.

 

Vanliga frågor och svar

 

1. Vem påverkas av den här ändringen?

 

De användare som har uppmanats att ändra sin e-postadress på något av följande sätt måste ändra inloggningsadressen:

 

Du har fått ett snabbmeddelande från .NET Messenger-personalen.

Du kunde inte logga in på tjänsten och hänvisades till den här sidan.

Ett meddelande som hänvisade dig till den här sidan visades när du försökte lägga till en användare.

 

2. Microsoft Office Live Communicator 2005 har nyligen implementerats på mitt företag. Vilka är fördelarna med att fortsätta använda .NET Messenger?

 

.NET Messenger är en fantastisk tjänst om du vill ordna dina personliga kontakter och om du behöver vara tillgänglig både när du är hemma och på kontoret. Med de många anpassnings- och uttrycksfunktionerna i .NET Messenger blir kommunikationen dessutom både enklare och effektivare. Och tack vare integreringen med MSN Web Messenger, Spaces och Hotmail kan du hålla kontakt med vännerna och familjen var du än befinner dig.

 

3. Microsoft Live Communications Server 2005 har nyligen implementerats på mitt företag. Vad behöver jag göra för att logga in på .NET Messenger?

 

Du kan logga in på Messenger med din vanliga e-postadress förutsatt att IT-administratören tillåter användning av tjänsten. Om du loggar in på Messenger med en e-postadress med samma domän (den del av e-postadressen som kommer efter @-symbolen) som företagets namn måste du ändra adressen.

 

4. Vad händer om jag ändrar min e-postadress till en ny adress?

 

När du har ändrat din e-postadress till en annan adress visas en bekräftelsesida. Överföringen av Messenger-kontakterna kan ta upp till en timme. Skriv ner den nya adressen så att du inte glömmer den. När du har ändrat adressen kan du logga in på Messenger och alla andra Passport-webbplatser, precis som förut. Du använder bara den nya adressen när du loggar in på Messenger. Adressen är inte kopplad till något nytt e-postkonto. Du fortsätter att ta emot e-post på din vanliga e-postadress.

 

5. Måste jag meddela alla mina kontakter att mitt namn för snabbmeddelanden har ändrats om jag ändrar min e-postadress?

 

Nej. Alla kontaktlistor uppdateras automatiskt med din nya adress. Adressändringen påverkar inte ditt visningsnamn i Messenger. Om du använder ett eget visningsnamn kommer dina kontakter följaktligen inte att se någon skillnad. Uppdateringen av kontakterna kan ta upp till en timme. Under tiden kan det hända att du visas som offline. I vissa fall kan en användare som har dig som kontakt behöva logga ut och sedan in igen för att se ändringen i din profil. Du använder bara den nya adressen när du loggar in på Messenger. Adressen är inte kopplad till något nytt e-postkonto. Du fortsätter att ta emot e-post på din vanliga e-postadress.

 

6. Jag vill inte ändra min e-postadress och behöva be mina vänner att skicka e-postmeddelanden till en annan adress. Vad kan jag göra?

 

Du använder bara den nya adressen när du loggar in på Messenger. Adressen är inte kopplad till något nytt e-postkonto. Du fortsätter att ta emot e-post på din vanliga e-postadress.

 

7. Hur länge måste jag vänta när jag har ändrat e-postadressen innan jag kan börja skicka snabbmeddelanden igen?

 

Överföringen av kontaktlistan till den nya adressen tar upp till en timme. När dina kontakter loggar in visas de som online. Kontakter som är online när din kontaktlista överförs, visas som offline när du loggar in. De visas som online när de loggat ut och sedan in på Messenger igen.

 

8. Jag har ändrat min e-postadress. Varför kan jag inte skicka och ta emot snabbmeddelanden med några av mina kontakter via .NET Messenger?

 

Kontakten arbetar på ett företag som har distribuerat ett företagsspecifikt snabbmeddelandesystem och kontaktens adress kan ha ändrats. Om du vill använda snabbmeddelanden för att kommunicera med den här kontakten kontrollerar du att du har rätt e-postadress och förvissar dig om att kontakten har tillgång till .NET Messenger, eller att han eller hon använder Microsoft Office Live Communicator 2005 med PIC (Public IM Connectivity).

 

9. Jag har ändrat min e-postadress. Varför visas vissa kontakter som offline när jag vet att de är online?

 

Kontakterna har kanske en e-postadress som tillhör en domän (den del av e-postadressen som kommer efter @-symbolen) som används av ett företag som har distribuerat ett eget, företagsspecifikt snabbmeddelandesystem. För att kunna använda Messenger med dessa kontakter måste de byta inloggningsadress. Processen är enkel och ingen ny e-postadress krävs. Du kan hänvisa dem till den här sidan.

 

10. Kan jag ändra min e-postadress till ett hotmail.com- eller ett msn.com-konto?

 

Ja. Du kan emellertid inte byta direkt från din aktuella inloggningsadress till ett hotmail.com-konto just nu. Om du vill skaffa ett Hotmail-konto (Lär dig mer om Hotmail) och sedan överföra din Messenger-kontaktlista följer du nedanstående steg:

 

Ändra din aktuella inloggningsadress.

Logga in på Messenger med den nya adressen.

Exportera dina kontakter:

Välj Exportera kontaktlista på menyn Kontakter.

Spara filen där du lätt kan hitta den (till exempel på skrivbordet).

Logga ut.

Registrera dig på Hotmail.

Logga in på Messenger med ditt nya Hotmail-konto.

Välj Importera kontakter från en fil på menyn Kontakter.

Leta upp filen och välj den.

Kontakterna importeras och läggs automatiskt till i kontaktlistan.

 

 

Ville man ändra e-mailadress skulle man gå via denna sida; http://login.passport.net/uilogin.srf?lc=1053&id=3

 

 

[KUR]Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas.

Även om krafterna saknas, är likväl viljan berömvärd. [/KUR]

 

[inlägget ändrat 2005-06-09 07:34:17 av Metalmaid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade precis att lägga in Messenger, version 7.0.0813 på en dator med Win98 plattform.

 

Det är inga problem att komma online på Messenger, logga in på hotmail eller nå Microsoft. Har signats med ett helt nytt e-postkonto.

 

 

[KUR]Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas.

Även om krafterna saknas, är likväl viljan berömvärd. [/KUR]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...