Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Msn messenger


allugra

Rekommendera Poster

 

det är ju säkert miljoner med människor som har tagit bort 7an och sen inte kan lägga in 6.2. det finns ju säkert en lösning på det och jag tycker man borde kunna hitta den infon på nätet

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

 

Tja, jag provade för experiment skull också att installera MSM 6.0 på ett jungfrueligt Win ME. Trots att MSM aldrig varit installerat där förut så gick det inte att installera den äldre versionen, vid inloggningen sa den bara att "jag måste ladda hem den nyaste versionen för att kunna fortsätta inloggningen" punkt slut.

 

Messenger verkar vara en riktig "mess" verkar det som.

 

ha de

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har heller aldrig använt programmet men måste man inte ha intallerat nåt heter ms.net passport(?)innan?

 

[inlägget ändrat 2005-06-02 14:24:57 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en epostadress hos hotmail eller msn är det bara att köra förutsatt att man har MSN Messenger installerad.

 

Har man inte någon av dessa epost-typer skapar man ett Microsoft.Net Passport-konto som man knyter till sin e-postadress.

 

[KUR]Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas.

Även om krafterna saknas, är likväl viljan berömvärd. [/KUR]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

[CITAT]927 skrev:

jag har heller aldrig använt programmet men måste man inte ha intallerat nåt heter ms.net passport(?)innan?[/CITAT]

 

Jovisst, men även om man har det så går det inte att installera version 6.0 (för mig)

 

Såg förresten att jag har ICQ Pro 2003b installerat. När jag öppnar det ser jag att det finns en STOR avdelning för olika spel som man kan spela över nätet. Kanske något för allugra och Tobias att titta på.

Installationsfil här........

 

http://www.download.com/3000-2150-10004040.html

 

ha de

amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har kollat din länk, det var otroligt många spel ska undersöka närmare. Det var i alla fall roligast med patiensduellen!!!

 

Kanske messenger fått många klagomål, hoppas det i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit i kontakt med msn igen och fått detta var, har dock inte testat än..

 

Tack för att du skrev tillbaka hit till MSN Messenger. Vi beklagar att du fortfarande har problem med vår tjänst.

 

 

 

Vi är medvetna om att spelen på MSN Messenger inte fungerar för alla användare men vissa kunder har erfarit att dessa åtgärder har hjälpt:

 

 

 

Avinstallera MSN Messenger så här:

 

1. Klicka på ikonen för MSN Messenger Service i aktivitetsfältet och sedan på "Logga ut".

 

2. Klicka på "Start"-knappen, peka på "Inställningar" och klicka sedan på "Kontrollpanelen".

 

3. Dubbelklicka på ikonen "Lägg till/ta bort program".

 

4. Välj MSN Messenger Service från listan och klicka på knappen "Lägg till/ta bort".

 

 

 

Vi ber dig sedan uppdatera Windows genom att gå till:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/sv/windows/

 

och klicka på Windows Update linken till höger.

 

Du kan också uppdatera Internet Explorer genom att gå till:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/sv/internetexplorer/default.asp

 

och rulla ner tills du kommer till ”uppgraderingar och säkerhet”.

 

 

 

När du har uppgraderat dina program, försäkra dig att om att du följer dessa riktlinjer:

 

Cookie-filer är textfiler som sparas på datorns hårddisk. De innehåller information som du uppger eller information om vilka alternativ du väljer när du besöker en webbplats. Webbläsaren måste vara inställd för att acceptera cookie-filer för att du ska kunna logga in och använda MSN på rätt sätt.

 

För Internet Explorer 6.x:

 

1. Klicka på Internet-alternativ på Verktyg-menyn.

 

2. Klicka på fliken Sekretess, och välj en inställning genom att flytta skjutreglaget.

 

3. Klicka på OK.

 

Om webbläsarens säkerhetsnivå har inställningen Hög kan du få problem med att hämta och använda vissa funktioner i MSNs produkter. Försök med att ändra inställningarna till Medel eller Låg.

 

1. Klicka på Hjälp överst i webbläsaren.

 

2. Klicka på Innehåll på menyn som visas.

 

3. Välj Index och skriv säkerhet eller sekretess i rutan.

 

4. Klicka på avsnittet om säkerhetsinställningar och följ sedan instruktionerna

 

 

 

Sedan installerar du Messenger igen:

 

1. Gå till:

 

http://messenger.msn.se/

 

2. Klicka på knappen "Hämta".

 

3. Klicka på "Nästa" om du redan har ett Hotmail-konto. I annat fall klickar du på "Skaffa ett Passport-konto".

 

4. Markera version och språk och klicka på "Påbörja hämtning" för att hämta installationsfilerna. En dialogruta visas. Om du använder Internet Explorer väljer du "Kör den här filen från dess aktuella plats". Om du använder Netscape Navigator sparar du filen på skrivbordet och dubbelklickar sedan på den.

 

Skriv gärna tillbaka och berätta hur det går!

 

 

 

Lycka till!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tobias, jag har gjort precis som msn skrivit till dig. Men det blev inte bättre, ingen patiens längre alltså. Verkar mycket underligt, när en del kan......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...