Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Msn messenger

allugra

Recommended Posts

Jag harladdat ner den senaste versionen på MSN, men nu kommer jag inte in på patiensduellen! När jag klickar på spel, så är det inte tillgängligt. När jag klickar på åtgärder är inte spel förbockat, bara ljud/video och hämta mer från messenger. Hoppas någon kan detta, det är ju så kul. Jag kan spela om någon bjuder in mig....

Guest idgadmin

Ladda hem A-patchen till den nya MSN.Där kan bocka av allt och MSN blir bättre.Men varför hålla på med MSN när det finns Trillian.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[DC++ Hub Server (Linux Debian) Din allra bästa vän www.google.com

Jag har fått svar från msn. Jag ska aktivera Active X i internet explorer och sen avaktivera..... ska man behöva hålla på med sån´t, då struntar jag i det. Men en massa blinkningar och skräp det går bra. Jag är arg på dom, vill ha tillbaka den föregående 6,2,men det går inte

Amos Bronson Alcott

Hej

Använder inte själv MSM men går det inte att avinstallera den genom "lägg till/ta bort program" på vanligt sätt och sedan installera det äldre MSM igen.

Om du inte har installationsfilen till det äldre MSM kvar så finns det några att välja på här..

http://www.oldversion.com/program.php?n=msnm

Om inte det går så kanske detta.....

Om du utan olägenhet för annat kan testa med att backa tillbaks till en tidpunkt innan du bytte till nya MSM så kunde du ju prova med att göra en "systemåterställning" till den tidpunkten.

Om du inte blir nöjd så kan du ju "ångra" även den åtgärden.

ha de

amos

Ps allugra, om du går till "startknappen-alla program-spel" så borde det finnas några spel som du kan spela över Internet där.

Själv spelar jag ibland Dam där. Det finns även andra kortspel och brädspel mot motståndare på Internet.

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

[inlägget ändrat 2005-06-01 01:57:35 av Amos Bronson Alcott]

Hej igen!

Jag kunde inte installera den gamla versionen. För att fortsätta installationen måste jag ladda ner den nya skrevs det. Pust..

Amos Bronson Alcott

Hej allugra

Tråkigt. Jag skulle i varje fall testat med en "systemåterställning" om bytet av MSM-version ligger nära i tiden.

Det som händer då är att alla inställningar och ändringar i operativsystemet samt program-installationer återgår till "som det var" vid tidpunkten för den "återställningspunkt" man väljer. Däremot så kommer "arbeten" som du gjort (dokument och bilder t.ex) ej att beröras.

Så här får man avgöra själv. Jag har ju ingen aning om när du bytte MSM-version (två dagar eller två månader sedan??) eller vad som hänt under mellantiden, så det är svårt att råda.

Systemåterställningen hittar du på

"startknappen-alla program-tillbehör-systemverktyg-systemåterställning".

Var noga med att välja en "punkt" från INNAN det gamla MSM byttes ut.

När du kör "återställningen" så kommer datorn att startas om och du får besked om allt lyckats.

Efter "återställningen" så provar du MSM och ser om det fungerar "som det skall".

Jag tror att det finns stor chans att det gör så.

OBS om du av någon anledning skulle vara missnöjd med återställningen så går du tillbaka till

"startknappen-alla program-tillbehör-systemverktyg-systemåterställning".

Där kan du då välja att "ångra senaste återställningen".

När du gjort det så kommer datorn att startas om och det skall då bli precis som det var innan du började med att "systemåterställa".

hoppas på det bästa

amos

Ryskt ordspråk[/CITAT]

jag har prövat med systemåterställning men hjälper inte, har även installerat om smn 7.0 men kan fortfarande inte spela spel.

Amos Bronson Alcott

[CITAT]tobias84 skrev:

jag har prövat med systemåterställning men hjälper inte, har även installerat om smn 7.0 men kan fortfarande inte spela spel.[/CITAT]

Ok, jag får ladda hem MSM 7.0 och testa själv. Hinner inte nu, skall försöka till kvällen.

DreamMaan skriver något om att Ladda hem A-patchen . Om han eller någon annan kan länka oss till den så kanske den kan hjälpa.

Vet inte vad det är för någonting och hittar inget om det vid "googling" heller. Eller rättare sagt, jag hittar alldeles för mycket så det går inte att utröna vad det är man skall ladda hem.

hörs, nu till tandläkaren, usch alltså.

amos

Ryskt ordspråk[/CITAT]

jo jag har ikonen, men när man klickar på den får man upp att listan med aktiviteter eller spel inte är tillgänglig för tillfället, den e aldrig tillgänglig hos mig..

Amos Bronson Alcott

Hej

Jo tandläkaren var snäll men det kostade 1300 kr för en plastfyllning.

Jag använder inte MSM men laddade hem sista versionen 7. Installerade den och skapade ett hotmailkonto och anslöt.

Sedan gick jag upp till "åtgärder-spela spel" och klickade. Fick som svar att "tyvärr inga av dina kontakter är anslutna".

Inte så underligt, jag har ju inga kontakter i detta program.

Har läst lite i hjälpen och det verkar som om man bara kan spela med sådana som man har som "kontakter", det finns tydligen inget "allmänt forum" för spel.

Åtminstone fick jag den uppfattningen. Så därför kan jag tyvärr inte hjälpa dig att testa ut detta.

Det jag kan hjälpa dig med är att säga att alla alternativ undet "åtgärder" var klickbara. Men de flesta fungerade inte att fortsätta med p.g.a att jag inde hade några kontakter.

Konstigt egentligen, jag trodde åtminstone att dom hade en "spel-avdelning" där man kunde spela med folk utan att ha dom som registrerade kontakter.

Hör av dig om jag missuppfattat det hela, men gör det rätt snabbt för jag slänger ut MSM från datorn senast imorgon.

ha de

amos

Ryskt ordspråk[/CITAT]

ja man spelar spel med sina kontakter, jag har kontakter men kan inte starta spel med dom, dom kan bjuda in mig att starta ett spel men jag kan inte bjuda in dom då jag får upp meddelandet att "listan med aktiviteter eller spel inte är tillgänglig för tillfället"

öppnar jag ett konversationsfönster med en kontakt och väljer att klicka på spel så kommer en ruta upp och säger "Listan med aktiviteter eller spel inte är tillgänglig för tillfället, försök igen senare" men funkar aldrig, men gör hos mina andra kontakter.

Hej igen!

Det är som Tobias säger, likadant hos mig, nu är det bara det att jag kan inte bli inbjuden till spel heller!!! Blev så sista timmen. Jag tror jag gör som Amos avinstallerar sk-n.

Tack för allt besvär!!

Vi hörs i något annat ämne.

Amos Bronson Alcott

Hej igen

MSM åkte nu ut ur min dator.

Testade med att göra systemåterställning och sen installera det äldre MSM, men det gick inte. Fick samma fel som dig och Tobias, kunde inte logga in utan att ladda hem MSM 7.

Idiot-program.

Ni kanske kunde prova Trillian som DreamMaan skriver om, kanske kan vara något. Men jag vet inte, jag använder aldrig chatt-program. (bara Skype ibland).

ha de

amos

Ryskt ordspråk[/CITAT]

[inlägget ändrat 2005-06-01 21:32:21 av Amos Bronson Alcott]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...