Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa moderkortet...?


MrOrsh

Rekommendera Poster

Spelar nog ingen större roll vilket du väljer, såg att firewire inte fanns på det ena kortet......

Abit NF8 nForce3 ser lite tystare ut..... ingen fläkt på moderkortet.

Du kan gå till Abit och läsa lite mer om korten. http://www.abit.com.tw/page/se/index.php

 

//Lycka till.

 

 

 

Athlon64 3200+, Abit kv8-max3, Radeon 9800pro, seagate 160gb + 2st 200gb s-ata, HyperX pc3500 512mb.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda moderkorten stödjer socket 754, denna används allt mindre. Satsa istället på den nyare socket 939 om du också skall köpa en processor.

Om du skall välja mellan de två moderkorten hade jag valt Abit NF8 nForce3. Detta för att moderkortet baseras på nVidias kretsar som är kända för att vara bra, dessutom så har kortet en Firewire-port.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Nej det var ju så att jag skulle handla ett datorpaket där man fick välja på dessa två moderkort. Men då blir det nog ett Abit NF8 nForce3. En liten fråga till bara. Är rätt okunnig på sånt här så det är lika bra att fråga. Vad är "front side buss"?

 

nForce3 har ju 1600MHz

och

Abit KV8 Pro har 2000MHz

 

gör det någon skillnad?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tiasb2...

 

En liten fråga angående spel bara.

Kan du med ditt datorsystem (Athlon64 3200+, Abit kv8-max3, Radeon 9800pro, seagate 160gb + 2st 200gb s-ata, HyperX pc3500 512mb) spela alla nya spel med acceptabel upplösning och framrate?

Bara så jag får nån koll på vad spel kräver idag egentligen :)

Om du inte läser detta inlägg får gärna nån annan svara om vad de tror om det ovanstående datorsystemet. Ska köpa ett som är lite bättre så om det här kan spela alla spel så borde jag ju också kunna det.

 

/Christoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Med mitt system så kan jag spela spel på hög upplösning utan några problem.

 

MSI K8N NEO4 PLATINUM, AMD Ahtlon 64 3000+ @ 3200+, Sapphire TOXIC Radeon X700pro (490mhz/500Mhz), 1GB Corsair minne, Chieftec Dragon Fulltower, Samsung SP1203 120GB, Seagate Barracuda 7200:1 200Gb, Hemmabyggd fläktkontroller, Nec ND3500,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...