Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frånkopplad maskinvara


Larus

Rekommendera Poster

En desperat fråga:

Jag försöker bygga upp ett hemmanätverk med en stationärdator med XP Home Swe + SP2 och en gammal laptop som kör Win 98. Den statinonära datorn skall fungera som server för att dela på en internet anslutning via ADSL modem. Har kabelmodem som fungerar och försöker installera ett trådlöst modem för kommunikationen med laptopen. Då jag kör konfigurera nätverk så får jag följande felmeddelande "Frånkopplad maskinvara för nätverk hittats,.. anslut nätverkskablar eller anslut maskinvaran på annat sätt". Trådlösa modemet är från Clas Ohlssons hylla typ Topcom Skyr@cer PCI 154G.

Vad göra, det går ju att ansluta ett PCI kort på bara ett sätt och jag har försökt med två olika med samma resultat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte aktuellt eftersom den stationära datorn är ansluten till ADSL modemet och kör XP.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så har jag fått WLAN kortet att fungera (efter konfigurering enligt manualen, XP's konfigurering går inte att använda) och båda datorerna kommunicerar med varandra men jag får inte igång internet delningen. Så nu blir det att leta efter ett råd hur man manuellt skall sätt upp ett ad-hoc nätverk.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...