Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konfigurera nätverk


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej

jag har 2stationära datorer, en har trådlöst nätverk. Routern är en netgear och det är också det trådlösa nätverkskortet. När jag försöker skapa ett nätverk via windows så får jag ingen kontakt mellan datorerna, den ena datorn kan ibland se den andra datorn men inte komma åt den. Vad ska jag göra får att kunna komma dela ut mappar och skrivare??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej, gå in på kontrollpanelen, sedan nätverksanslutningar, och på vänster sida högt upp står det

 

"konfigurera ett hemnätverk eller ett litet kontorsnätverk"

 

Tryck där..Och följ anvisningarna

 

Sen när du gjort samma sak på bägge datorerna så kan du göra en mapp på båda som heter nått, sen högerklickar du på dem och trycker på "dela ut" under egenskaper. Sen krysar du för att du vill dela ut, och att anda användare kan ändra i denna map...Sen gör du samma sak på den andra, sen kan du gå in under SÖK och söka efter datorer på nätverjket, där hittar du dem sen

 

 

 

Angående skrivaren så går du in på skrivaren i kontrollpanelen...Sen, lägg till skrivare, och sen nätverksskrivare, följ sedan instruktionerna, men troligen beghöver du instalations skivan för skrivaren, om det nu finns någon sådan///Hör av dig för mer hjälp!!

 

[inlägget ändrat 2005-05-07 08:31:08 av kungsvea]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr hansson

 

tycker att guiden konfigurera nätverk är tämligen värdelös för har man problem så inte har jag någonsin varit med om att den guiden löser något...

 

jag har haft samma problem som du och jag tyckte inte jag gjorde något speciellt för att få det att funka heller. kollade bara att brandväggen tillät trafik i nätverket sen gick jag in i startmenyn, sen kör där skrev jag \\Datornamn\xxx där xxx står för mappen man vill ansluta till sen lyckades jag ansluta..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

hittar inte inställningar för nätverk. har norton internetsecurity 05

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...