Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spärrade bilder.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har scannat i en delbilder i Photo Base 3. Har av någon anledning fått en del album spärrade. Får upp ett errormedd. [unable to open the file"C:/Doc. and Setting My Pictures] o.s.v.

Dessa har blivet ABM-fil och går ej att öppna.

M.V.H. Karo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej .

Men troligtvis har du en Demo version och då funkar inte programmet fullt ut.

 

Har du inget program som följde med scannern ?

 

Mvh Max12

 

[inlägget ändrat 2005-05-06 12:04:58 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Har du en Canonskanner? I så fall fick du väl med både Photostudio 5 och PhotoBase 3? Jag använder själv inte PhotoBase, men jag kan ju se att inskannade bilder är i förväg inställda att länkas till PhotoBase, om man går via CanoScan Toolbox. I så fall ligger dom i en annan mapp, under Arcsoft. Hos mig ser det ut så här: C/Program/Arcsoft/PhotoBase3. Titta sen på t ex Album eller längre ner PHOTOS.

 

Jag har inte länkat något så jag kan inte se något i min Album-mapp, men i Photos kan jag se lite exempelbilder, som är i jpg-format.

 

Jag undrar vart dina bilder har tagit vägen efter inskanningen? Dom finns väl inte bara i albumet? Använd Sök för att lokalisera dom, så kanske du åtminstone hittar bilderna!

 

Alla program har en viss förkärlek till sig själva, så man får se upp hur man svarar vid installationen. Ibland kan det bli krockar mellan olika program, om man har godkänt båda för att öppna en viss filtyp med.

 

Har du något annat program som hanterar bilder?

 

Ja, det var bara lite funderingar. Tyvärr har jag ingen lösning på ditt problem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej.

Tack för svaret. Jo jag har Cannon scanner med medföljande Photo BASE 3 . HAR GÅTT BRA MED 2000 BILDER. Problemet har troligen uppstått pga. inköp av ny dator med nytt brännprogr.NERO . 1000 bilder har då lagt sig i ABM fil (vad nu det är för fil) och spärrats.

 

Har fortsatt att scanna och bränna andra bilder utan problem. Har lagt ner många timmar på de spärrade bilderna.

 

MVH Karo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej.

Tack för svaret. Jo jag har Cannon scanner med medföljande Photo Base 3 prg. Har gått bra med 2000 bilder men problemet har troligen uppstått pga. inköp av ny dator med nytt brännprg. NERO. 1000 bilder har då lagt sig i ABM-fil(vad det nu är för fil)och spärrat bilderna.

 

Har fortsatt att scanna och bränna andra bilder utan problem. Har lagt ner många timmar på de spärrade bilderna.

 

MVH. Karo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har haft liknande problem med spärrade bilder. Det löste sig gonom att jag kopierade bilderna till en annan mapp (En ny mapp). Kanske ingen lösning i ditt fall, men värt ett försök.Eie

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej, tack för svaret. Har följt ditt råd som funkar, men då har det uppstått ett annat fel, nämligen att

många filer som jag bränner ej går att spela upp på min DVD spelare, Går bra i min PC. MVH Karo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...