Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny HD


weman

Rekommendera Poster

Ska köpa en ny hårddisk eftersom min gamla kraschade.

Är det någon större skillnad på de ledande märkena maxtor, seagate och hitachi av samma storlek (160Gb)? Priset kvittar, vilken skulle ni valt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just nu en maxtor och allt har fungerat bra. För ett tag sedan hade vissa maxtor-användare dock problem och flera skivor kraschade speciellt i serverbruk. Tror att dom flesta problemen blivit fixade i diamondmax 9/10 -serien.

 

Idag skulle jag säga att Seagate är det populäraste märket, men naturligtvis föredrar vissa personer maxtor, hitachi, WD eller samsung. Seagates skivor brukar inte föra mycket oljud och har inte hört talas om några större problem med dem.

Som ett annat tips kan jag nämna att det alltid lönar sig att köpa en lite större skiva än vad man tror att man behöver; skivorna är allmänt ganska billiga och filerna blir större hela tiden.

 

 

Finland har slagit nytt världsrekord i 3dmark05. 12483(!) poäng uppnåddes med hjälp av två XFX Geforce 6800 GT och flytande kväve.

 

Amd 64 3000+, MSI K8T Neo, 1GB DDR400, LG DVD+/-RW, Radeon 9600XT, Maxtor 80GB HD, XP Home SP2

 

[inlägget ändrat 2005-05-04 16:51:36 av *celloman*]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

samma här, jag har aldrig läst nåt dåligt om nån seagatedisk.

du får en 160 8mb för 800kr

 

en kompis köpte nyligen en samsung som man tvungen att kolla på lampan för att se om den jobba eller ej, den va alltså tyst men jag ingen som helst aning om hur hållbarheten är

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...