Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafik problem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej jag har ett ati radeon pro 256 mb nytt som jag har installerat och uppdaterat drivisarna.

 

men när jag ska spela call of duty uo så blir skärmen mörk som attan man ser knappt någe. detta händer bara i bland slumpmässigt. men går jag in och pillar på brightnes controllen i options i call of duty så blir allt bra en stund, sen blir det likadant igen och samma procedur får upprepas.

 

är det grafik inställnings problem eller kan det vara spelet?

 

någon som vet ??

 

mvh niclas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört talas om flera problem med gamma (ljusstyrkan) i openGL spel s.s. Call of Duty med atis grafikkort. Delvis beror detta på att radeon egentligen har en "arkitektur" som inte lämpar sig för openGL.

Med nyaste drivisarna borde det inte uppstå något problem (såvida du inte har två skärmar kopplade till samma dator). Pröva med att installera version 5.4 (catalyst control panel -versionen) och ta bort dom gamla drivisarna först från "lägg till/ta bort program" om du ännu inte gjort det. Uppdatera sedan call of duty till version 1.5.

Ladda ner rage3d tweak om det inte fortfarande fungerar. I programmet borde det fínnas inställningar för gamma som kan hjälpa.

http://www.rage3d.com/r3dtweak/

 

 

Finland har slagit nytt världsrekord i 3dmark05. 12483(!) poäng uppnåddes med hjälp av två XFX Geforce 6800 GT och flytande kväve.

 

Amd 64 3000+, MSI K8T Neo, 1GB DDR400, LG DVD+/-RW, Radeon 9600XT, Maxtor 80GB HD, XP Home SP2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

ok jag har uppdateringen av cod till 1.5

men jag antar att det är någe med inställningarna att göra.

 

mkt tack för tipsen ska kolla upp detta

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag har nog löst mitt problem det var enklare än vad man trodde.

jag har redline installerat och där i finns det hotkeys för att sänka gamma o brightnes bland annat typ alt+shift o.s.v i call of duty andvänder man dessa knappar i bland och därutav sänkes ljuset bland annat. looool

 

jag kanske har löst hela världens ati problem nu

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...