Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win install - om och om igen?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har just byggt en datorlåda (gammalt köksskåp) och kopplat ihop alla delarna. Installationen av XP går bra, trycker F6, läser in RAID-drivisar, går vidare och sedan börjar den om igen.

 

Efter ett tag tänkte jag att det berodde på att jag har två diskar och vill köra dem i raid 1, spegling, och därför måste göra allting två gånger. Så om igen en gång till, och så börjar den om igen, installationen...

 

Nu har jag operativ (till hälften?) på varje disk, partitionerat och läst in drivisar till RAID. Men nu kan jag inte fortsätta installera då windows påstår att operativ redan finns och att det kan ske något illa om jag fortsätter. Så reparera går väl inte heller om installationen inte är klar? Jag vet inte hur jag skall fortsätta härifrån? Installera igen ändå slutar med att den börjar om igen. Vad är det egentligen som gör att installationen börjar om?

 

Anette

 

Amd 2,5 GHz, 2xSATA Samsung SP 80 GB, Asus A7V600-X, Win XP pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter en stund av windows instalationen vil datorn starta om, då frågar den om du vill boota från cd, tryck INTE ner nån knapp då utan låt datorn fortsätta va sig själv, rekomenderar att du formaterar HDD:na innan du börjar på nytt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej,

å tack för svar.

 

Hdd:arna är formatterade bägge två, samt partitionerade i en enda stor partition. Menar du att jag skall göra det igen? Jag skall testa det andra också, ska bara äta frukost först.

 

 

 

Amd 2,5 GHz, 2xSATA Samsung SP 80 GB, Asus A7V600-X, Win XP pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

...Just det...

 

Gul-laserad gammal hederlig b o a r d !

:o) Man tager vad man haver eller så skaffar man sig något...

 

 

Amd 2,5 GHz, 2xSATA Samsung SP 80 GB, Asus A7V600-X, Win XP pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...